به گزارش رکنا، هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی به آنجا برسیم که بودن و نبودن این چارپایان پشمالوی بدبو، مهم‌ترین خبر روز کشور شود و امنیت ملی کشور به وجود آن‌ها گره بخورد. این روزها شکل و جنس کالاهای قاچاق فرق کرده است و قاچاق گوسفندان ایرانی به خارج از کشور، مهم‌ترین شکل تغییر‌یافته این کسب نامشروع است.

از آنجا که مسئولان زیادی از مجلس و دولت گرفته تا ‌نهادهای دیگر این روزها هم و غمشان جلوگیری از قاچاق گوسفندان شده، خطرپذیری قاچاقچیان هم افزایش یافته است. در این شرایط، عده‌ای از قاچاقچیان بدون چشمداشت به سودهای نهفته در قاچاق گوشت‌های زنده، سعی می‌کنند همچنان به اقدامات ناشایست گذشته خود بپردازند و سر بی‌دردشان را به درد نیاورند، غافل از اینکه مرزبانان همچون چشم‌های جامعه کوچک‌ترین تحرکات آن‌ها را زیر نظر دارند.

به گفته سردار جان‌نثار، فرمانده مرزبانی خراسان‌ رضوی، مرزبانان خراسان‌ رضوی با ایجاد گشت‌های مستمر و تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ٢۵ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش یک میلیارد و ٩٠٢‌ میلیون ریال را طی یک هفته گذشته کشف کنند.

مرزبانان هنگ تایباد با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی موفق شدند تعدادی از قاچاقچیان سوخت را شناسایی و ٢۵‌ هزار و ٣٧٢ لیتر سوخت قاچاق از این خودروهای باری هنگام خروج از کشور کشف و ضبط کنند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

سهیل دیبا

کدخبر: 459908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟