یک ضربه مشت کارگر اخراجی تهرانی را تا پای چوبه دار برد +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، رسیدگی به این پرونده از زمستان سال ۹۲ به دنبال کشته شدن نگهبان کارخانه تولیدی پوشاک در شهر ری در دستور کار پلیس قرار گرفت. شواهد نشان می‌داد به کارخانه دستبرد زده شده و نگهبان آنجا به نام مسعود با ضرباتی به سرش از پا درآمده است .جنازه مسعود به پزشکی قانونی منتقل شد و روشن شد دزد یا دزدان برای باز کردن در گاوصندوق ناکام مانده اند. پلیس به تحقیق پرداخت و چند مظنون را بازداشت کرد .در فهرست مظنونان این پرونده نام پیمان که کارگر اخراجی کارخانه بود نیز به چشم می خورد که چند روز قبل از کارخانه اخراج شده بود .وی تحت بازجویی قرار گرفت و در مسیر تحقیقات لب به اعتراف گشود و به قتل نگهبان کارخانه با همدستی دوستش اعتراف کرد. دوست پیمان به نام ساسان نیز بازداشت شد و معاونت در قتل و سرقت را گردن گرفت.

آنها پای میز محاکمه ایستادند .بنا به درخواست اولیای‌دم پیمان به قصاص و ۱۰ سال زندان و ساسان به ۱۵ سال زندان محکوم شد .این حکم در دیوان عالی کشور مهر تایید خورده و قطعی شده بود که پیمان توانست با پرداخت ۲۳۰ میلیون تومان به اولیای دم رضایت آنها را جلب کند. به این ترتیب از قصاص رهایی یافت و دیروز از جنبه عمومی جرم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد .

در این جلسه پیمان گفت: در کارخانه کار می کردم اما مدیر کارخانه مرا اخراج کرد. وضع مالی بدی داشتم و از پس مخارج زندگی ام بر نمی آمدم. چون با تمام ورودی و خروجی های کارخانه آشنایی داشتم نقشه سرقت از گاوصندوق کارخانه را کشیدم و آن را با دوست صمیمی ام ساسان در میان گذاشتم .قرار شد شبانه به آنجا دستبرد بزنیم.

وی ادامه داد :ما نیمه شب به کارخانه رفتیم اما نتوانستیم در گاوصندوق را باز کنیم .فقط یک تراول ۵۰ هزارتومانی که روی میز رئیس بود برداشتیم. در حال خروج از کارخانه بودیم که نگهبان سر رسید و با ما درگیر شد. من از ترسم با مشت به صورت او زدم که روی زمین افتاد و از سرش خون جاری شد. ما همان موقع فرار کردیم .اما من هرگز فکر نمی کردم ضربه موجب مرگ مسعود شده باشد.

این متهم گفت: حکم قصاصم تایید شده و امیدی به بازگشت به زندگی نداشتم تا اینکه اولیای دم حاضر به گذشت شدند. آنها به خاطر فرزند صغیر مسعود با دریافت دیه از قصاص گذشتند و خانواده ام با سختی فراوان توانستند مبلغ دیه را جور کنند.من آن شب بدون هیچ سلاحی به قصد سرقت به کارخانه رفته بودم و واقعا قصد آسیب زدن به کسی را نداشتم. مرگ نگهبان یک حادثه بود.

وی ادامه داد: من از ماجرایی که پیش آمد خیلی پشیمانم و 5سال از بهترین روزهای زندگی ام را در زندان با سختی و کابوس اعدام پشت سر گذاشتم.

به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازات تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 459090 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟