حجم ویدیو: 13.33M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04

Untitled-1

این فیلم مستندی است که اعضای گروهک تروریستی وابسته به عبدالمالک ریگی بعد از حمله تروریستی دستگیر شدند و به جنایات خود اعتراف کردند. به مناسبت به شهادت رسیدن مظلومانه 27 تن از پرسنل سپاه در حمله انتحاری اخیر فیلم اعترافات تروریست ها را که در سال 85 اتوبوس سپاه را منفجر کردند بازپخش کردیم.

تروریست ها که برای انجام عملیات تروریستی خود نیاز به خودرو داشتند اقدام به سرقت یک خودروی پیکان کردند و راننده آن را با بی رحمی تمام در وسط اتاق مخفیگاه خود به دار آویختند.

علیرضا براهونی یکی از تروریست ها در اعترافاتش نحوه به دار آویختن راننده پیکان را توضیح داد: اسماعیل ( یکی از تروریست ها ) رفت تاکسی دربستی گرفت و از خانه یک تلویزیون برداشت و داخل خودروی پیکان گذاشت و به راننده خودرو گفت یک تخته فرش را باید داخل خودرو بذارم اگر می توانید مرا کمک کنید به خاطر اینکه دیسک کمر را عمل کردم، راننده خودرو هنگامی که وارد خانه شد دستگیرش کردیم.

عمر و یکی دیگر از همدستانمان راننده پیکان را به طبقه بالا بردند و او را وسط اتاق به دار آویختند.

" در ادامه خودرو را داخل خانه آوردیم و بمب، بنزین و موادمنفجره را داخل خودرو جاساز کردیم و خودرو را فردا صبح نزدیک محل تردد اتوبوس سپاه پارک کردیم.

نصرالله شنبه زهی  یکی دیگر از تروریست ها که نوچه عبالمالک ریگی بود در اعترافاتش گفت: به من گفتند خودروی آقای فلاحی را سرقت کردیم و او را هم به دار آویختیم و با خودروی آقای فلاحی به بچه های پرسنل نیروی انتظامی حمله کردیم، تعدادی از آنها را به شهادت رساندیم و من برای منفجر کردن اتوبوس پرسنل سپاه با بقیه تروریست ها همکاری کردم.

این گروهک تنها در یکی از اقدامات تروریستی خود، به منظور وارد کردن ضربه به نیروهای موثر نظام جمهوری اسلامی، در  ساعت 6:37 صبح 25 بهمن ماه 85 در شهر زاهدان بمبی که داخل یک دستگاه خودرو پیکان در بلوار ثارالله منطقه احمدآباد زاهدان، در مسیر حرکت اتوبوس حامل کارکنان سپاه پاسداران کار گذاشته شده بود، منفجر و منجر به شهادت و مجروحیت 28 تن از نیروهای سپاه گردید.

دقایقی پس از این بمب‌گذاری، با هشیاری ماموران و فداکاری شهید مسلم کیخا، یکی از عوامل بمب‌گذاری دستگیر شد. شهید مسلم کیخا با مشاهده این تروریست که در حال فیلمبرداری از صحنه عملیات تروریستی بود، به سمت وی حمله کرده و او را دستگیر می کند اما در این حین توسط عامل تروریست دوم مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته و به شهادت می رسد.

تروریستهای دستگیر شده اعتراف به عضویت در گروهک جندالشیطان نموده و عنوان کردند که پس به دار آویختن راننده پیکان (شهید سعید فلاحتی ژاله) اتومبیل وی را سرقت و برای انجام عملیات ترور آماده کرده بودند.

مجموع این جنایات باعث شد که سربازان گمنام امام زمان (عج) برای دستگیری وی مصمم تر از قبل وارد میدان شوند .

عبدالمالک ریگی در ایام حج توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و برای دستگیری وی با نیروهای عربستان مذاکره شد ولی کاری از پیش نرفت. وی سپس از پاکستان به افغانستان، نزد آمریکایی ها رفت و سرانجام زمانی که قرار بود برای دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا از دبی به قرقیزستان و از آنجا به اروپا برود توسط نیروهای امنیتی و با همکاری نیروهای هوایی جمهوری اسلامی ایران در دام اطلاعاتی پیچیده ای گرفتار و دستگیر شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 458872 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟