ماجرای پرونده معلم عربی که زن جوان خود را در تهران با روسری خفه کرد+عکس و جزئیات

به گزارش رکنا، رسیدگی به این پرونده از سال ۸۶ به دنبال کشته شدن زن جوانی به نام فرزانه در خانه اش در خیابان خوش تهران در دستور کار پلیس قرار گرفت. همسر فرزانه به نام فرهاد که با پلیس تماس گرفته بود گفت: من همسرم را خفه کرده ام .پلیس به خانه مورد نظر رفت و جنازه ی زن جوان که به تازگی صاحب فرزند شده بود به پزشکی قانونی منتقل شد . همسرفرزانه که معلم بود تحت بازجویی قرار گرفت .این مرد به قتل اعتراف کرد و گفت: از رفتارهای همسرم خسته شده بودم .به همین خاطر او را با روسری خفه کردم .

وی پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد اما چون اولیای‌دم نتوانستند تفاضل دیه را بپردازند پیگیری اجرای حکم نشدند و فرهاد ۱۱ سال در زندان ماند .وی طی نامه ای از قضات دادگاه کمک خواست و درخواست اعمال ماده ۴۲۹ را کرد. به این ترتیب دیروز برای تعیین تکلیف در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه فرهاد قتل را انکار کرد و حرفهای تازه ای زد. وی گفت :شش سال بود با فرزانه ازدواج کرده بودم اما او مشکل روانی داشت .بچه دار نمی شد و پرخاشگر بود تا اینکه بعد از چندسال ما صاحب دختر شدیم اما همسرم چند روز بعد از زایمان اوضاع روحی اش بدتر شده بود .به بچه شیر نمی داد و به کارهای او رسیدگی نمی کرد.

وی ادامه داد: من آن زمان معلم زبان عربی بودم. آنروز از مدرسه به خانه برگشتم و خوابیدم اما بعد از ظهر وقتی بیدار شدم متوجه شدم همسرم خودش را با روسری خفه کرده است.این ادعا در حالی دیروز در دادگاه مطرح شد که وی در دادسرا به قتل همسرش اعتراف کرده و صحنه جنایت را نیز بازسازی کرده بود.

این متهم ادامه داد :حالا ۱۱ سال از این ماجرا گذشته و دخترم در کلاس پنجم ابتدایی درس می خواند. من یازده سال در زندان بلاتکلیف مانده ام و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم طبق ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی تکلیفم را روشن کنند .از این وضعیت خسته شده ام.در پایان جلسه هیات قضایی برای وی وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی تعیین کرد تا در صورت سپردن این وثیقه از زندان آزاد شود.

طبق ماده429 قانون مجازات اسلامی در مواردی که محکوم به قصاص در زندان است و صاحب حق قصاص بدون عذر موجه و یا به دلیل ناتوانی در پرداخت تفاضل دیه ، مرتکب را در وضعیت نامعین رها کند با شکایت محکوم از این امر، دادگاه صادر کننده حکم ،مدت مناسبی را مشخص و به صاحب حق قصاص اعلام می کند تا ظرف مهلت مقرر شده نسبت به گذشت از شاکی یا اجرای حکم قصاص اقدام کند. در غیر این صورت دادگاه می تواند بعد از تعیین تعزیر تا تعیین تکلیف از سوی صاحب حق قصاص،مرتکب را آزاد کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 456408 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟