مجبور شدم محمود را بکشم/ او درگیری را ناموسی کرده بود ! +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، رسیدگی به این پرونده از خردادماه سال ۹۳ به دنبال درگیری خونین در یکی از خیابان های ورامین در دستور کار پلیس قرار گرفت. در آن درگیری محمود ۲۴ ساله با ضربه قمه از پا درآمده بود. ایرج ۳۰ ساله که از سوی شاهدان به عنوان قاتل بازداشت شده به پلیس آگاهی منتقل شد و قتل را گردن گرفت. وی گفت: وقتی متوجه درگیری مقتول با برادر و پسر دایی ام شدم به هواخواهی آنها به سر خیابان رفتم. اما مقتول عصبانی بود و با قمه به ما حمله کرد و من به ناچار یک ضربه به او زدم.

ایرج که محاکمه شده بود به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده و زمان زیادی تا اعدام وی باقی نمانده بود که توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند و به زندگی برگردد. به این ترتیب دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در این جلسه ایرج به تشریح جزئیات ماجرا پرداخت و گفت: در خانه خواب بودم که پسر دایی ام با من تماس گرفت و گفت به سر خیابان بروم. وقتی به آنجا رفتم مقتول را دیدم که با قمه با برادرو پسر دایی ام درگیر بود. من به او تذکر دادم و سعی کردم او را آرام کنم اما نشد. محمود می گفت این موضوع ربطی به من ندارد و مسئله ناموسی است. او می گفت باید پسر دایی مرا بکشد. من خیلی تلاش کردم او را آرام کنم اما نشد. به همین خاطر به برادرم گفتم تا محل را ترک کند و به خانه برگردد. ولی به محض اینکه برادرم سوار موتور شد تا آنجا را ترک کند قربانی با قمه به سمت او حمله کرد. جان برادرم در خطر بود و من برای نجات او ناچار شدم قمه را از دست محمود بگیرم و یک ضربه به او بزنم.

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من اصلا محمود را نمی شناختم و خصومتی با او نداشتم. من در شرایطی قرار گرفتم که ناچار به این کار شدند.

وی درباره نحوه جلب رضایت اولیای دم گفت: من خانه ام را که تنها دارایی ام بود فروختم و باقی دیه را با کمک اهالی محل و فامیل در مراسم گلریزان جور کردم. من دو فرزند دارم که فرزند کوچکم هنگامی که در زندان بودم به دنیا آمد که حتی او را در آغوش نگرفتم. خانواده ام در مدت 4 سال و هشت ماهی که در زندان هستم شرایط سختی دارند .به همین خاطر از قضات دادگاه تقاضا دارم به خاطر دو فرزند خردسالم مرا ببخشند و در مجازات تخفیف قائل شوند. من قصد دارم پس از آزادی از زندان گذاشته ام را جبران کنم. در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 455702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟