ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرونده مربوط به اختلاس در مجموعه گردشگری شورابیل اردبیل منجر به صدور حکم محکومیت به حبس، پرداخت جزای نقدی به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان، رد مال و هم چنین انفصال دائم از خدمات دولتی برای متخلف این پرونده شده است که البته در حال حاضر این حکم غیر قطعی است.

وی افزود: پرونده دیگری که مربوط به فساد مالی در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اردبیل بود در حال تحقیقات تکمیلی بوده و تا به امروز تعداد دستگیری‌های این پرونده به ۹ نفر اعم از مسئولان این سازمان و برخی از پیمانکاران رسیده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به روند بررسی پرونده مربوط به انبار مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در یکی از سوله‌های اردبیل بیان کرد: حکم بدوی در خصوص پرونده مربوط به انبار مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته که با دستکاری در تاریخ مصرف مواد غذایی و جعل علامت استاندارد انجام یافته بود صادر شده است.

عتباتی ادامه داد: هر کدام از متهمان این پرونده به ۱۰ سال حبس بابت جعل مهر سازمان استاندارد و هم چنین جعل مجوز‌های تولید مواد غذایی محکوم شده اند و علاوه بر آن از بابت تهدید علیه بهداشت عمومی نیز هر یک از متهمان به یک سال حبس محکوم شده اند.

وی با اشاره به درگیری در یکی از محله‌های شهر اردبیل عنوان کرد: موضوع دیگری که بسیار تاسف برانگیز بود اقدامات برخی از افراد نابخرد و ناآگاه در حوزه درگیری جمعی در یکی از محلات اردبیل بود که در این خصوص نیز ۲۸ نفر دستگیر شده‎اند و بعضی از عوامل اصلی ایجاد درگیری که متواری بودند شناسایی شده و دستور دستگیری آن‌ها صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: این پرونده هم اکنون برای طی مراحل تکمیلی در پلیس اطلاعات امنیت بوده و دستگاه قضایی استان اردبیل با افرادی که چنین رفتار‌هایی که باعث ایجاد ذهنیت منفی و نامناسب نسبت به شهر و استان و حتی کشور می‌شود برخورد جدی و قانونی انجام خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 455454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟