ارتباط خونین مرد خارجی با شهلا طناب دار را برای وی آماده کرد

از آنجا که مقتول یک زن بود خانواده‌اش می‌بایست تفاضل دیه یک مرد را پرداخت می‌کردند تا قاتل را به پای چوبه دار بکشانند اما چون خانواده مقتول نمی‌توانستند چنین مبلغی را فراهم کنند به شرط گرفتن 300 میلیون تومان از خانواده قاتل از حق قصاص خود گذشت کردند. ماجرای این جنایت حدود شش سال پیش با پیدا شدن جسد زن میانسال در خانه‌اش آغاز شد و با شکایت فرزندانش جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت. پزشکان تشخیص دادند که قاتل با فشردن گلوی این زن او را خفه کرده و از آن خانه گریخته است.

کارآگاهان جنایی در نخستین گام با کنترل آخرین تماس‌های تلفنی مقتول دریافتند وی با یک مرد افغانستانی به نام جمعه در تماس بوده است.

این مرد پس از دستگیری راز قتل شهلا را فاش کرد و به کارآگاهان گفت من با این زن رابطه داشتم تا این‌که در آخرین دیدار مان از دستش عصبانی شدم و او را کشتم.

در پی شکایت فرزندان شهلا این مرد افغان پس از محاکمه به قصاص محکوم شد اماچون اولیای دم نتوانستند تفاضل دیه را پرداخت کنند مرد محکوم به مرگ مدت 6 سال بلاتکلیف در زندان باقی ماند و سرانجام دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محسن زالی برای رسیدگی نهایی به پرونده این جنایت تشکیل جلسه داد و مرد افغان به قضات گفت: من شش سال ودو ماه است که بلاتکلیف در زندان هستم و روزها و شبهایم با کابوس مرگ همراه است من را زودتر اعدام کنید تا از این زندگی برزخی رها شوم.

سپس فرزندان مقتول در حالیکه پیش از این شش ماه برای پرداخت تفاضل دیه برای اجرای حکم قصاص از دادگاه فرصت خواسته بودند این بار هم یک ماه ونیم مهلت خواستند وگفتند اگر این بار هم نتوانستیم تفاضل دیه را جور کنیم قاتل مادرمان را به شرط گرفتن 300 میلیون تومان می‌بخشیم و قاتل هم در واکنش به این شرط اولیای دم گفت من با شرط فرزندان مقتول موافقم و حاضرم با پرداخت 300 میلیون تومان از قصاص نجات پیدا کنم.

اولیای دم هم با پذیرفتن این مبلغ با تسویه از حق قصاص خود گذشت کردند و بدین ترتیب قاتل از قصاص نجات یافت و سپس براساس ماده 612 از نظر جنبه عمومی محاکمه شد که در پایان محاکمه قضات وارد شور شدند تا درباره او تصمیم بگیرند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454712 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهدی خاکبازان
آیا این خبر مفید بود؟