مردان خارجی باور نمی کردند 2 پلیس قصد شومی برای آنها دارند / پلیس تهران فاش کرد +عکس

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: نیمه شب 25 آذر ماه سال جاری خبری با عنوان سرقت مسلحانه چند سارق با لباس، آرم و علائم پلیسی از اتباع خارجی، به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس مخابره شد.

با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه، مشخص شد در شب حادثه، 5 مرد که 2 تن از آنها لباس پلیسی با درجات سرهنگی و سروانی به تن داشتند، پس از ورود به محل سکونت اتباع افاغنه خود را پلیس معرفی کرده و با تهدید سلاح گوشی های تلفن همراه و 20 میلیون تومان وجه نقد آنها را گرفته و به سرعت از خانه خارج و سوار بر 2 خودروی مشکی و نقره‌ای رنگ از محل متواری شده‌اند.

پس از بررسی های اولیه، پرونده تحت عنوان "سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور قلابی" به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد و تحقیقات در خصوص شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت تا اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته یکی از اعضا این باند به نام "احسان" شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ گودرزی، تصریح کرد: در تحقیقات صورت گرفته از احسان، سایر اعضا این باند سرقت که همگی دارای نسبت فامیلی ( پدر، برادر، پسرخاله، دایی و دوست پسرخاله) با وی بودند، شناسایی و در ادامه پدر و دوست پسرخاله احسان، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.

پدر احسان، در اعترافات خود اعلام داشت که پیشنهاد این سرقت توسط "غلامرضا" (دوست پسرخاله احسان) به آنها داده شده و گفته از آنجا که تعداد زیادی از افاغنه در خانه ای در خیابان جشنواره تهرانپارس زندگی می کنند و به تازگی حقوق ماهیانه خود را دریافت کرده اند می توان به عنوان مامور پلیس به آنجا رفت و سرقت کرد.

این متهم همچنین در ادامه اعترافات خود گفت: بعد از هماهنگی های انجام شده با 2 دستگاه خودروی سواری حدود ساعت 2 نیمه شب به در خانه مورد نظر رفتیم و در حالیکه 2 تن از ما لباس پلیس برتن داشت و دیگر اعضا هم با ادوات پلیسی از جمله کلت کمری، دستبند، اسپری اشک آور قلابی، پس از در زدن به داخل خانه رفتیم و پس از تهدید ساکنان خانه پول و گوشی های آنها را گرفتیم و به سرعت از آنجا متواری شدیم.

این در حالی بود که یکی از مالباخته ها در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت حدود 2 بامداد بود که در به صدا درآمد و وقتی در را باز کردیم، 6 نفر که خود را مامور کلانتری معرفی کردند با استفاده از گاز اشک آور و سلاح و بی سیم شروع به بازجویی و جمع آوری گوشی ها و پول های ما کردند و در مجموعه 19 دستگاه گوشی و حدود 20 میلیون تومان وجه نقد از ما به سرقت بردند.

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به اینکه پرونده این باند سرقت مسلحانه تحت عنوان مامور در حال حاضر در شعبه دوم بازپرسی ناحیه 34 تهران در حال رسیدگی است، بیان داشت: سه نفر از این باند سرقت مسلحانه در حال حاضر دستگیر و سرنخ هایی برای دستگیری دیگر اعضا این باند در دست می باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 454030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟