این مرد سایه وحشت تهرانی ها بود + عکس

به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری در توضیح این خبر بیان داشت : در پی وقوع سرقت های مشابه منزل در مناطق شمال شرق تهران که در آنها سارق یا سارقین بدون هیچگونه تخریب و با استفاده از کلید ورد منازل شده و اقدام به سرقت اموال باارزش داخل منازل کرده بودند ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه چهارم به یک موضوع مشترک در تمامی سرقت ها رسیدند ؛ در تحقیقات از مالباختگان مشخص شد که تمامی آنها در یک دوره زمانی سه ماهه ی گذشته به محل جدید سکونت خود نقل مکان کردند و پیش از آنها فرد دیگری در آنجا سکونت داشته است که در تمامی آنها ، طی مدت کوتاهی با لغو قرارداد اجاره منزل از آنجا جابجا شدند .

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اقدام به شناسایی جوانی 25 ساله شدند که با اسامی مختلف نسبت به اجاره خانه با ودیعه کم و کرایه ماهیانه بالا اقدام کرده اما پس از گذشت مدتی کوتاه قرارداد خود را لغو کرده بود ؛ در بررسی اطلاعات بدست آمده از صاحب حقوقی منازل محل سرقت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این جوان هر بار از یک شماره تلفن همراه جدید استفاده کرده است .

با انجام اقدامات ویژه پلیسی و جمع بندی شواهد ، دلایل و قرائن بدست آمده ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت ها توسط این شخص انجام شده است و در حالیکه عملا هیچگونه اطلاعات دقیقی از هویت واقعی او وجود نداشت اما سرانجام کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی وی در دی ماه و دستگیری در اوایل بهمان ماه شدند .

متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به بیش از 30 فقره سرقت در مناطق شمال شرق تهران و سرقت لوازم و اشیاء قیمتی و با ارزش از قبیل ساعت، گوشی تلفن همراه، طلاجات ، پول نقد و ... اعتراف کرد ؛ متهم علاوه بر اعتراف صریح به این شیوه و شگرد سرقت ، در اعترافاتش به دهها فقره سرقت دیگر اینبار به شیوه توپی زنی و تخریب درب ورودی منازل در مناطق شمال و شمال غرب شهر تهران نیز اعتراف کرد .

متهم در اعترافاتش در خصوص شیوه و شگرد خود در انجام سرقت ها عنوان داشت : ابتدا در مناطق مرفه نشین اقدام به اجاره منزل می کردم و پس از مدت کوتاهی محل زندگی خود را تغییر داده و به محل دیگر نقل مکان می کردم ؛ با توجه به شناختی که از مشخصات و مختصات خانه ها داشتم ، در زمانی مناسب به محل زندگی قبلی خود برگشته و با استفاده از کلیدی که در اختیار داشتم اقدام به سرقت می کردم ؛ در صورت تعویض قفل منزل توسط مستاجر جدید ، با زاغ زنی و اطمینان از عدم حضور آنها در خانه با روش تخریب و توپی زنی وارد خانه شده و سرقت خود را انجام می دادم .

متهم علاوه بر سرقت در مناطق شمال ، شمال شرق و شمال غرب تهران به انجام سرقت منزل در مناطق نظام آباد، سبلان، مدنی و همچنین شهرستان قدس و کرج نیز اعتراف کرده است که تحقیقات جهت شناسایی این محل های سرقت نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفته است .

متهم که عمده پول حاصل از سرقت های خود را صرف خوشگذرانی کرده ، در ادامه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به خرید یک خانه ی ویلایی در شهرستان بومهن و همچنین یک دستگاه خودرو مدل بالا اعتراف کرد که دستور توقیف این اموال از سوی مقام قضایی صادر شد ؛ وی همچنین عنوان داشت که با قسمتی از پول حاصل سرقت ها هزینه ی اعتیاد برادرش را تامین کرده است .

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهم با قرار قانونی بازپرس محترم شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته و تحقیقات جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان در دستور کار قرار گرفته است .

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453778 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟