به گزارش رکنا، زارع مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در این باره اظهار کرد: محیط بانان منطقه شکارممنوع کوه هوا که به منظور کنترل و تامین امنیت وحوش اقدام به برپایی چادر کرده بودند با شنیدن صدای شلیک گلوله و پس از حدود دو ساعت جستجو ۲ نفر شکارچی سابقه دار را که لاشه ۲ راس حیوان وحشی را با خود حمل می‌کردند مشاهده کردند.

وی تصریح کرد: شکارچیان متخلف دارای ۲ قبضه اسلحه سمینوف و برنو بوده و از عشایر ساکن کوه هوا بوده که به سمت چادر‌های سکونت خود در حرکت بودند.

زارع ادامه داد: با توجه به تاریک شدن هوا و ضرورت هماهنگی با ماموران انتظامی محیط بانان چادر را زیر نظر گرفته و پس از گرفتن دستور قضایی و بازرسی از چادر متخلفان مقداری گوشت حیوان وحشی متعلق به ۲ راس قوچ و میش وحشی کشف و ۲ قبضه اسلحه برنو و پنج تیر پران کشف و ضبط شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اضافه کرد: به منظور یافتن اسلحه سمینوف متهم پس از دستگیری جهت تحقیقات بیشتر در اختیار نیروی انتظامی قرار گرفت.

شهرستان لامرد ۳۷۴ در فاصله کیلومتری شیراز قرار دارد.

همچنین زارع بیان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کازرون، ۱۰۰ کیلوگرم هیزم به همراه یک قبضه اسلحه ساچمه زنی یک لول روسی و ۲ دستگاه اره برقی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: این موارد در بازرسی از خودرو و سپس منزل متهم کشف شده و یک دستگاه خودرو پیکان وی نیز توقیف شد.

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تصریح کرد: این متهم در منطقه حفاظت شده دشت برم تنگ ابوالحیات با همکاری نیروی انتظامی منطقه تنگ ابوالحیات دستگیر شده و با دستور مقام قضایی شهرستان بازداشت شد.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

کدخبر: 452999 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟