این دزدان نامرئی حساب  70 مشتری یک میوه فروش تهرانی را خالی کردند +عکس

به گزارش گرو ه حوادث رکنا، سرهنگ تورج کاظمی رییس پلیس فتا تهران بزرگ با اعلام این خبر به رکنا گفت: اوایل آبان ماه سال جاری پرونده‌های مشابه‌ای به اداره پلیس فتا تهران گزارش شد که نشان از آن داشت از حساب چند زن و مرد اقدام به برداشت پول شده است.

بدین ترتیب تیمی از ماموران پلیس فتا تهران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و در همان تجسس‌های ابتدایی در برابر 70 زن و مرد که اهل یک منطقه در بلوار ابوذر، خیابان بهشتی بودند قرار گرفتند.

ماموران در تحقیقات ابتدایی پی‌بردند که از حساب همه 70 زن و مرد بدون اینکه کارت‌شان را در اختیار دیگری قرار دهند پول برداشت شده است.

رییس پلیس فتا تهران افزود: تجسس‌های کارشناسان پلیس فتا تهران کلید زده شد و ماموران در کاوش‌های پلیسی پی‌بردند که همه طعمه‌ها از یک مغازه میوه‌فروشی خرید کرده‌اند و پس از خرید، حساب آنها خالی شده است.

همین کافی بود تا ماموران برای دستگیری مرد میوه فروش وارد عمل شوند اما وقتی برای دستگیری وی وارد عمل شدند مشخص شد این مرد بدون اطلاع قبلی با صاحب مغازه ناپدید شده و دیگر مغازه را باز نکرده است.

وی ادامه داد: ماموران در این مرحله به سراغ صاحب مغازه رفته و بازجویی‌ها مشخص شد این مرد مغازه‌اش را به مرد میوه فروش که ایرج نام دارد اجاره داده اما وی پس از چند ماه ناگهان مغازه‌اش را رها کرده و ناپدید شده است.

تیم پلیسی تحقیقات خود را برای دستگیری ایرج در دستور کار خود قرار دادند تا اینکه پس از چند روز مرد با مشخصات و مدارک ایرج پای در اداره پلیس گذاشت و از سناریوی عجیبی پرده برداشت.

سرهنگ کاظمی اظهار داشت: مرد جوان با در دست داشتن مدارک ادعا کرد که سال 91 همه مدارکش از داخل خودرویش به سرقت رفته است و زمانیکه صاحب مغازه در برابر این مرد قرار گرفت نیز عنوان کرد که این مرد میوه فروش نیست.

ماموران در این شاخه از تحقیقات پی‌بردند که مرد میوه فروش با مدارک سرقتی و جعلی اقدام به اجاره مغازه میوه فروشی کرده است.

تیم پلیسی در کاوش‌های پلیسی متوجه شدند که مردمیوه فروش با استفاده از دستگاه اسکیمر اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی طعمه‌هایش کرده و سپس در فرصتی مناسب با در دست داشتن این کارت‌ها اقدام به نقد کردن حساب‌های سرقتی کرده است.

سرهنگ تورج کاظمی ادامه داد: ماموران که احتمال می‌دادند مرد میوه فروش و همدستانش در شهرهای دیگر به همین شیوه دست به کلاهبرداری و خالی کردن حساب‌های طعمه‌هایشان می‌کنند تحقیقات پلیسی را به صورت کشور در دستور کار خود قرار دادند.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه مرد جوانی که در کار فروش گوشی موبایل فعالیت داشت در تماس با ماموران از مراجعه مرد مرموزی به مغازه‌اش خبر داد که خیلی زود ماموران پای در مغازه گذاشتند و مشخص شد مرد مرموز با در اختیار داشتن کارت بانکی شخص دیگری اقدام به خرید گوشی موبایل کرده است.

ماموران در تحقیقات پی‌بردند که مهدی با کارت بانکی سرقتی قصد خرید گوشی موبایل داشته است که در ادامه متهم ادعا کرد که راننده است و با مرد جوانی به تبریز آمده و مسافرش با دادن چند کارت بانکی از من خواسته تا برایش در شهر خرید کنم.

تیم پلیس فتا تهران در این مرحله وارد عمل شده و با سرنخ‌های به دست آمده پی‌بردند مهدی همراه حسین و دوستانش برای خالی کردن حساب‌های بانکی به تبریز سفر کرده‌اند.

وی گفت: در این مرحله ماموران برای دستگیری دیگر اعضای این باند وارد عمل شدند و مشخص شد حسین یکی از متهمان سابقه‌دار در زمینه جعل، کلاهبرداری، سرقت، مواد مخدر و توزیع پول‌های تقلبی است.

درگیری دزدان با پلیس

سرهنگ تورج کاظمی، رییس پلیس فتا تهران گفت: ماموران پلیس فتا با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه حسین و یکی از همدستانش به نام امیر در محله سلیمان خاطر شدند و روز 4 دی ماه سال جاری، عملیات دستگیری متهمان کلید زده شد.

حسین و امیر وقتی در برابر ماموران قرار گرفتند تصمیم به فرار داشتند اما وقتی خود را در حلقه محاصره پلیس دیدند با چاقو به سمت ماموران حمله کردند که تیم پلیسی با هوشیاری موفق به دستگیری این 2 تبهکار خشن شدند.

ماموران در بازرسی بدنی از حسین چک‌های سفید امضای سرقتی به دست آوردند ودر ادامه یک کیف پر از کارت‌های بانکی سرقتی و دفترچه‌ای که شماره و اطلاعات کارت‌های بانکی ثبت شده بود کشف کردند.

دستگیری چهارمین عضو باند

وی افزود: تحقیقات پلیسی ادامه داشت و ماموران پس از تجسس از متهمان وقتی در حال بازرسی مخفیگاه حسین و همدستش بودند متوجه باز شدن در خانه شده و ورود مرد جوانی به داخل خانه حسین شدند.

این مرد که علی نام داشت وقتی در برابر ماموران قرار گرفت دیگر راهی جز تسلیم شدن نداشت.

ماموران در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مدارک جعلی، گواهینامه جعلی و یک دستگاه اسکیمر به دست آوردند وعلی پس ازدستگیری به همدستی با حسین و دوستانش اعتراف کرد.

در این مرحله مشخص شد علی با همدستی یکی دیگر از اعضای باند که همان مرد میوه فروش است در شهرهای مختلفی اقدام به کپی کردن کارت‌های بانکی طعمه‌هایشان کرده و سپس دست به سرقت زده‌اند.

همین کافی بود تا ماموران پلیس فتا با اطلاعات به دست آمده، تحقیقات پلیسی را برای دستگیری یوسف که همان مرد میوه فروش بود آغاز کنند.

ردیابی‌ها ادامه داشت تا اینکه روز 20 دی ماه با شناسایی مخفیگاه یوسف عملیات پلیسی کلید زده شد و مرد میوه فروش در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

یوسف ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند اما وقتی در برابر مدارک پلیسی و اعترافات همدستانش قرار گرفت به کلاهبرداری میلیاردی اعتراف کرد.

بنا به این گزارش، متهمان با قرار وثیقه میلیاردی برای تحقیقات بیشتر و سیر مراحل قانونی در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند.اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 452959 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟