به گزارش گروه حوادث رکنا، نخستین پرونده که دیروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار برگزار شد مربوط به پرونده کشته شدن دختر ۱۴ ساله ای بود که ۱۲ سال قبل در تابستان سال ۸۵ قربانی جنایتی خاموش شد. شواهد نشان می‌داد دختر نوجوان در خانه پدری اش در جنوب تهران با ۲۲ ضربه چاقو از پا درآمده و به لوازم خانه نیز دستبرد زده شده است. پلیس به تحقیق پرداخت و چند مظنون را بازداشت کرد اما به نتیجه مطلوب نرسید و ردی از عامل اصلی جنایت به دست نیامد. با گذشت ۱۲ سال از جنایت خاموش، پدر و مادر دختر نوجوان با مراجعه به دادگاه درخواست کردند تا دیه دخترشان از صندوق بیت المال با آنها پرداخت شود. آنها گفتند: حالا که ردی از قاتل دخترمان به دست نیامده تقاضای دریافت دیه داریم. دیروز قضات دادگاه با این درخواست موافقت کرده و حکم به پرداخت دیه از صندوق بیت المال صادر کردند.

دومین پرونده که با صدور پرداخت دیه از صندوق بیت المال مختومه شد مربوط به کشته شدن زن میانسالی بود که شش سال قبل در خانه اش به قتل رسید. رسیدگی به این پرونده از اوایل سال ۹۱ به دنبال کشته شدن زن میانسالی به نام اقدس در خانه اش در شهر ری در دستور کار پلیس قرار گرفت. دختر وی که با پیکر بی جان مادرش روبه رو شده بود به ماموران گفت: بعد از فوت پدرم ،مادرم به تنهایی در خانه اش زندگی می‌کرد. او مدتی بود صیغه یک مرد سالخورده شده بودو آنها با هم در رفت و آمد بودند.

وی ادامه داد: آن روز با خانه مادرم تماس گرفتم اما او پاسخی نداد .من که نگران شده بودم مقابل در خانه مادرم رفتم و هر چه در زدم کسی در را باز نکرد. من با کمک همسایه ها قفل را شکستم و بعد از وارد شدن با جنازه مادرم رو به رو شدم . اول گمان کردم مادرم دچار سکته شده است اما وقتی پزشکی قانونی اعلام کرد مادرم به خاطر خفگی جان سپرده شوکه شدم و در بررسی خانه فهمیدم ال سی دی نیز سرقت شده است.

به دنبال اظهارات دزن جوان ، همسر صیغه ای قربانی به عنوان نخستین مظنون بازداشت شد اما خودش را بی اطلاع از قتل زن میانسال خواند و گفت :نمی داند چه کسی همسر صیغه ای اش را کشته است. وقتی تلاش پلیس برای یافتن ردی از عامل یا عاملان جنایت پس از شش سال به نتیجه نرسید سه دختر قربانی دیروز در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و درخواست کردند تا دیه مادرشان از صندوق بیت المال به آنها پرداخت شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 452291 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟