جدال وحشتناک چند جوان با وینچستر و شمشیر در مصلا+ عکس

ساعت ٢٢:٣٠دقیقه شامگاه بیست‌و‌هفتم آذر‌ماه را نشان می‌داد که صدای مهیب شلیک‌های پی‌در‌پی تیر ساکنان یکی از خیابان‌های مصلای را بیرون از خانه‌هایشان کشاند. چند مرد جوان که سلاح وینچستر و شمشیر در دست داشتند از ساختمانی که درِ کرکره‌ای پارکینگ آن نیمه‌باز بود، با عجله بیرون آمدند و سوار بر یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴٠۵تیره رنگ شدند و از محل متواری شدند.
تماشاچیان هنوز در بُهت بودند که یکی از اهالی ساختمان مورد نظر با صدایی بلند، از همسایگان خواست بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس بگیرند. دقایق به سرعت سپری می‌شدند تا اینکه پای عوامل امدادی و انتظامی به محل کشیده شد و طولی نکشید که تکنسین‌های اورژانس ١١۵‌بدن غرق در خون مردی جوان را از مقابل چشمان اهالی بهت‌زده خیابان مصلای ٣٠به آمبولانس انتقال دادند.
مرد همسایه غرق در خون بود 
یکی از افسران پلیس که در محل این حادثه حضور داشت به سراغ چند شاهد ماجرا رفت و برای تکمیل پرونده اظهارات آن‌ها را ثبت کرد. یکی از شاهدان که از اهالی آپارتمان مورد‌ نظر بود در اظهاراتش گفت: «در خانه مشغول استراحت بودم که ناگهان صدای مهیب انفجار را شنیدم. ابتدا فکر کردم که پمپ بنزین مقابل خانه منفجر شده است ولی وقتی از پنجره بیرون را نگاه کردم ٣مرد ناشناس را دیدم که از خانه ما با عجله بیرون زدند و با یک خودرو تیره رنگ فرار کردند. بلافاصله به پارکینگ رفتم که دیدم، مرد همسایه کف پارکینگ افتاده است. سر و صورتش زخمی بود و خون‌ریزی شدیدی داشت. با دیدن من کمک خواست و گفت که به پلیس زنگ بزنم.»دیگر ساکن این ساختمان مسکونی نیز به پلیس گفت: «من هم با صدای مهیب انفجار به پارکینگ آمدم که هم‌زمان با من، چند مرد ناشناس از داخل پارکینگ خارج شدند و با یک خودرو سواری که به گمانم پژو ۴٠۵خاکستری بود، از محل گریختند.»
یکی دیگر از شاهدان ماجرا که از کسبه این خیابان است در اظهاراتش به افسر گروه گشتی پلیس گفت: «ساعت ٢٢:١٠مرد همسایه را دیدم که وارد خانه‌اش شد. درِ پارکینگ هنوز به صورت کامل بسته نشده بود که ٣مرد جوان از یک خودرو سواری ۴٠۵تیره رنگ پیاده شدند و به سمت خانه همسایه رفتند. ٢نفر از آن‌ها مانع بسته شدن در شدند و یکی دیگر نیز وارد پارکینگ شد. نمی‌دانم چه شد که ناگهان صدای تیر آمد. از مغازه بیرون زدم و دیدم ٣مرد جوان از خانه همسایه خارج شدند و سوار بر خودروشان فرار کردند. خودم را به خانه همسایه رساندم که دیدم مرد همسایه غرق در خون، کف پارکینگ افتاده است.»
درگیری شش‌ماهه با متهمانz 
با گشوده شدن این پرونده، موضوع به مقام‌قضایی اعلام و دستور رسیدگی به آن از سوی قاضی مهدی حقدادی، سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد صادر شد. مأموران دایره تجسس کلانتری مصلی با دریافت این دستور قضایی بلافاصله وارد عمل شده و تحقیقات میدانی خود را به قصد شناسایی و دستگیری متهمان، گسترش دادند.
گروه تحقیقاتی در مرحله ابتدایی پیگیری‌های‌ خود به سراغ خانواده مصدوم این پرونده رفتند تا شاید بتوانند سرنخی از متهمان به دست آورند. پدر این فرد در مواجهه با مأموران گفت: «من ضاربان را می‌شناسم. آن‌ها چند ماه پیش هم با پسرم درگیر شده بودند که پرونده نزاع آنان هنوز در دادسرا باز است.»
پدر شاکی در اظهاراتش نام ۴متهم به هویت «محمود، هاشم، حسن و حسین» را برای مأموران فاش کرد.
گروه بررسی‌کننده این پرونده در قدم بعدی خود به سراغ فرد زخمی رفتند که وی ضمن تأیید اظهارات پدرش به پلیس گفت: «‌از سرِ زمین کشاورزی‌ام به خانه برگشتم و در حال پارک کردن خودرو داخل پارکینگ بودم. درِ کرکره‌ای پارکیگ نیمه‌باز بود که از آینه عقب متهمان را مشاهده کردم. «حسن و حسین» که برادرند و معروف به دوقولوها هستند مانع بسته شدن در شدند. «محمود» نیز که یک سلاح وینچستر در دست داشت وارد پارکینگ شد و از انتهای خودروام شروع به شلیک کرد. برای اینکه زخمی نشوم سرم را پایین آوردم اما از ناحیه پشت سر و گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفتم. محمود حدود ۵شلیک داشت که تعدادی از تیرها به خودرو‌ام و یکی تیر هم به خودم خورد.»
مرد جوان ادامه داد: «‌بر روی صندلی افتاده بودم و خون‌ریزی شدید داشتم که ٢متهم دیگر به سراغم آمدند و بعد از فحاشی با شمشیر ضربه‌ای به پایم زدند. نیمه هوشیار بودم اما صدایشان را می‌شنیدم. محمود می‌گفت که خلاص شد و باید برویم. به سختی خودم را به پارکینگ رساندم که همسایه‌مان را دیدم و کمک خواستم.»
شاکی در پاسخ به سؤال افسر تحقیق پرونده‌اش مبنی بر علت درگیری متهمان با وی، گفت: «‌درگیری ما از شش‌ماه پیش سر اختلافات مالی درباره معاملات ملکی و فروش دام‌ آغاز شد. البته در این باره پرونده‌ای در دادسرا تشکیل شده که در حال رسیدگی است.»
دستگیری مردان مسلحz 
گروه رسیدگی‌کننده با دستیابی به این اطلاعات موضوع را به سرپرست دادسرای ناحیه٧ اعلام کرد که با دستور قاضی حقدادی، مسئولیت ادامه پیگیری‌های این پرونده بر عهده قاضی محمودی، بازپرس شعبه ٧۵٢این مجموعه قضایی قرار گرفت.
مأموران دایره تجسس کلانتری مصلی پس از اخذ دستور قضایی از قاضی حقدادی سراغ متهمان پرونده رفتند و در اقدامی ضربتی ٢نفر از آن‌ها که به دوقلوها معروف بودند را در خانه‌شان واقع در یکی از مناطق حاشیه شهر مشهد دستگیر کردند. مأموران در ادامه پیگیری‌های‌ خود به سراغ متهمان دیگر پرونده که آن‌ها نیز برادر هستند، رفتند ولی این افراد در خانه‌شان حضور نداشتند.
تحقیقات پلیس ادامه داشت تا اینکه محمود، متهم اصلی پرونده پا به کلانتری مصلی گذاشت و خود را معرفی کرد. ٣متهم دستگیر شده با دستور قضایی به دادسرا منتقل شدند و در برابر قاضی محمودی قرار گرفتند.
محمود که در بین رفقایش به تاجر شهرت دارد در اعترافات خود، اظهارات شاکی را کذب دانست و مدعی شد که او را نمی‌شناسد و هیچ معامله‌ای هم با وی نداشته است. این مرد جوان در پاسخ به سؤال بازپرس محمودی مبنی بر اینکه شب حادثه کجا بوده است گفت: «‌به همراه همسرم به پاساژ فردوسی رفتیم. تا ساعت ٢١ آنجا بودیم و پس از آن به خانه پدر همسرم رفتیم و شب را همانجا ماندیم.»
دیگر متهم پرونده به هویت حسین مدعی شد که شب حادثه در محل کارش بوده است و هیچ‌گونه درگیری با شاکی نداشته است. او در اعترافات خود گفت: «من در باربری محمود(متهم ردیف اول) مشغول به کار هستم. ۵سال پیش در یک مجلس عروسی با شاکی جر‌و‌بحثم شد که با میانجیگری افراد موضوع حل شد. من و برادرم به هیچ‌وجه با شاکی درگیر نشده‌ایم.»
برخورد قانون با اخلالگران امنیتz 
روز گذشته بازپرس شعبه ٧۵٢دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد در‌باره آخرین جزئیات این پرونده به خبرنگار ما گفت: بر اساس برگه معاینات بیمارستان امدادی، شاکی از نواحی پشت سر، صورت و گردن مورد اصابت گلوله سلاح وینچستر و از ناحیه ران پای چپ نیز مورد اصابت شیئی برنده قرار گرفته است که خوشبختانه چند روز پیش او از بیمارستان مرخص و برای تعیین میزان خسارت وارده به پزشکی قانونی معرفی شد.
قاضی محمودی افزود: متهمان پرونده نیز هنوز به جرم خود اعتراف نکرده‌اند و منکر اظهارات شاکی شده‌اند اما شواهد و قرائن موجود در پرونده نشان می‌دهد که آن‌ها در این حادثه نقش داشته‌اند ولی هنوز نمی‌توان نظر قطعی داد و تحقیقات ما در‌این‌باره همچنان ادامه دارد.
وی در پایان خطاب به شهروندان تأکید کرد: از مردم درخواست می‌شود برای حل مشکلات خود حتما به مراجع ذی‌صلاح قانونی مراجعه و موضوع را از کانال قانونی پیگیری کنند و از ورود شخصی به حل مسائل جدا خودداری کنند.محمودی در هشداری به افرادی که مخل نظم و امنیت عمومی شده و به رفتارهای خشن در شهر اقدام می‌کنند، بیان کرد: این‌گونه اقدامات از منظر قانون‌گذار جرم است و جزای سنگینی در پی دارد ازاین‌رو امروز دستگاه قضایی و پلیس با مجرمانی که با رفتارهای هنجارشکنانه خود به هر علتی امنیت مردم را زیر سؤال ببرند به شدت برخورد خواهد کرد.
مهدی قرآنی
 اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 450792 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟