به گزارش رکنا، سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در تشریح جزئیات این خبر گفت: با ارجاع چند فقره پرونده با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس Police فتا قرار گرفت.

سرهنگ "زراعتیان" ادامه داد: با بررسی پرونده ها مشخص شد مبالغی بین 2 تا 15میلیون ریال از حساب شاکیان از طریق دستگاه خود پرداز و پایانه های فروشگاهی در استان های مختلف کشور برداشت غیر مجاز شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" تصریح کرد: در ادامه تحقیقات و با توجه به دست آمدن سرنخ هایی از این پرونده ها، فرضیه کپی شدن کارت بانکی مالباختگان قوت گرفت و ماموران پلیس فتا کلیه تراکنش های صورت گرفته را بار دیگر به دقت مورد بررسی قرار دادند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: بررسی های صورت گرفته کارشناسان پلیس فتا را به یکی از دفاتر خدمات پیشخوان سوق داد و آنان با هماهنگی مراجع قضایی مسئول این دفتر را بازداشت و تجهیزات را برای بررسی های دقیق تر به پلیس فتا انتقال دادند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت گفت: در تحقیقات مشخص شد در این دفتر با نصب یک دستگاه اسکیمر از کارت های بانکی مشتریان کپی تهیه و در فرصت مناسب اقدام به برداشت های غیر مجاز می شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص اطلاعات بیش از 100 کارت بانکی کپی شده است، عنوان داشت: متهم ضمن دستگیری، در بازجویی فنی و تخصصی به برداشت بیش از 354 میلیون ریال از حساب شاکیان اقرار کرد.

سرهنگ "زراعتیان" با اشاره به اینکه تخلفات دیگری از جمله عدم پرداخت قبوض آب، برق و گاز مشتریان با توجه به دریافت وجه نقد از آنان هم در این دفتر صورت پذیرفته است، تصریح کرد: متهم تحویل مراجع قضایی و از آن طریق روانه زندان Prison شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید به هیچ وجه رمز کارت بانکی خود را به فروشندگان نگویند و حتماً خودشان رمز را وارد کنند و هنگام استفاده از پایانه های فروشگاهی مراقب باشند دستگاه کارت خوان شکسته، معیوب و یا دارای قطعات اضافی نباشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟