صدام چگونه دستگیر شد؟ / جزئیات تازه از نحوه لو رفتن مخفیگاه آقای دیکتاتور

به گزارش گروه حوادث رکنا، پایگاه اردنی سرایا نیوز، با انتشار مطلبی از جزئیات جدیدی در خصوص کشف مخفیگاه دیکتاتور سابق عراق پرده برداشت و مدعی شد نخستین سرنخ، بوسیله پسرخاله وی بدست آمده است.

طبق اعلام این پایگاه، امروز در سالروز اعدام صدام، دیکتاتور سابق عراق رسانه های خبری جزئیات جدیدی از عملیات بازداشت صدام حسین منتشر کردند. طبق این اطلاعات بدست آمده، نخستین سرنخ در کشف مخفیگاه صدام، از سوی اسعد یاسین، افسر عراقی و پسر خاله صدام بدست آمد. وی پس از حمله نیروهای آمریکایی به غرب بغداد، به اردن فرار کرد و در آنجا مورد بازجویی قرار گرفت.

اسعد یاسین در امان، پایتخت اردن، اطلاعاتی را از طریق فردی به نام «محمد ابراهیم» در اختیار طرف های آمریکایی قرار داد. پس از آن محمد ابراهیم که فردی فلسطینی بود و از حلقه های نزدیک به صدام محسوب می شد، از سوی دستگاه اطلاعاتی آمریکا بازداشت شد و در اختیار موساد قرار گرفت.

بنا بر ادعای این وبگاه، سازمان موساد پس از آن با تحت شکنجه قرار دادن محمد ابراهیم، به اطلاعات دقیقی در خصوص مکان حضور صدام، دیکتاتور سابق عراق رسید.

طبق این گزارش، آریل شارون، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی، این پرونده را با علاقه بسیار دنبال می کرد؛ تا جایی که وی نخستین فردی بود که پس از بازداشت صدام حسین، به محل بازداشت او رفت تا وی را پشت میله های زندان ببیند.

 

 

کدخبر: 448633 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟