به گزارش رکنا، بر اساس گزارش وزارت کشور مصر، این بمب داخل دیواری نزدیکی اهرام ثلاثه پنهان شده بود که انفجار آن به مرگ دو توریست ویتنامی و راهنمی مصری تور انجامید.

مصطفی مدبولی، نخست وزیر مصر، به خبرنگاران گفت که این اتوبوس مسیر از پیش تعیین شده خود را بدون اطلاع مقامات مسئول تغییر داده بود.

تصاویری که از صحنه حادثه Incident منتشر شده است، اتوبوس سفیدرنگ کوچکی را نشان می‌دهد که سطح آن را دوده گرفته و شیشه‌هایش خرد شده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است، اما مصر از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حال جنگ با وابستگان گروه «خلافت اسلامی» یا داعش ISIS در صحرای سینا بوده است.

شبه‌نظامیانی که در صحرای سینا پنهان شده‌اند، اغلب نیروهای امنیتی مصر را در شبه‌جزیره سینا و نیز اقلیت مسیحی منطقه را در حملاتی جداگانه هدف قرار داده‌اند. این شبه‌نظامیان اما مسئولیت سقوط Fall هواپیمای مسافربری روسیه در پاییز سال ۲۰۱۵ را هم که به مرگ ۲۲۴ نفر انجامید بر عهده گرفته‌اند.

خرداد سال گذشته افراد مسلحی به روی اتوبوسی حامل مسیحیان قبطی در جنوب قاهره آتش گشودند که بر اثر آن دست‌کم ۲۴ نفر کشته شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

شبه‌نظامیان پاییز سال گذشته نیز اقلیت مسلمانان صوفی را هنگام عبادت هدف قرار دادند و دست‌کم ۳۱۱ نفر از آنها را به قتل Murder رساندند، رخدادی که در تاریخ مدرن مصر خونبارتین حمله فرقه‌ای محسوب می‌شود.

ماموران امنیتی مصر در آستانه کریسمس اقدامات حفاظتی خود را در اطراف اماکن مسیحیان افزایش داده بودند تا از وقوع حمله به آنها جلوگیری کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟