بن سلمان باز هیاهو به پا کرد! + جزییات

به گزارش رکنا، خالد بن طلال سه شنبه شب بازداشت شده و برغم وعده ها برای آزادی Freedom وی اما هنوز آزاد نشده است.

براساس این گزارش،اعتقاد براین است که وی به دستور محمد بن سلمان بازداشت شده چرا که از سوی محاکم قضایی سعودی برای پرونده های سیاسی یا فساد مالی تحت تعقیب نبوده است.

سلمان بن عبد العزیز در ژانویه گذشته (دی و بهمن ماه ) شاهزاده خالد را بازداشت و سوم نوامبر (12 آبان ماه) آزاد کرد. شاهزاده خالد با وجود فشارها چشم‌پوشی از اصول خود را نپذیرفت و برادرش «ولید بن طلال»را به فساد مالی محکوم نکرد و از حق بازداشت شدگان در هتل ریتز کارلتون برای داشتن محاکمه عادلانه دفاع کرد.

بن سلمان درنتیجه فشارها از سوی شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» که آزادی شاهزادگان و علی الخصوص خالد عضو هیئت بیعت را از شروط بازگشت خود به ریاض قرار داده بود و نیز به دلیل وضعیت جسمانی «طلال بن عبد العزیز»، پدر خالد که چند روز قبل درگذشت، وی را آزاد کرده بود.

شاهزاده خالد بن طلال در صف اول مخالفان نسبت به تصمیمات محمد بن سلمان و از اعضای هیئت بیعت است گرچه بعد از به حاشیه راندن این هیئت از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» و تغییر نحوه وراثت تاج و تخت عربستان، ترجیح داد خود را دور نگه دارد.

بن سلمان در حالی به این بازداشت ها ادامه می دهد که تحت فشارهای کنگره آمریکا برای ایجاد فضای باز سیاسی در این کشور است و این کنگره اخیرا ولیعهد عربستان را مسئول قتل Murder «جمال خاشقچی» روزنامه نگار و مخالف خاندان سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه شناخت.

براساس ارزیابی های انجام شده، شمار امیران و شاهزاده های سعودی بین پنج تا 15 هزار نفر برآورد می شود که سرشناس ترین آن ها در هیئت 34 نفره بیعت عضو هستند که وظیفه انتخاب پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی را بر عهده دارند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟