انشعاب غیرمجاز در مسیر اصلی انتقال سوخت به بوشهر کشف شد

علی حسن‌پور گفت: برخی افراد انشعابی را در مسیر خط انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به مخازن زمینی شرکت نفت ایجاد کرده بودند و در هنگام انتقال این فرآوده‌ها از آن برداشت می‌کردند.

وی با اشاره به خط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی دارای قطر ۱۶ اینچ بوده است، اضافه کرد: سودجویان یک انشعاب یک اینچی را در این مسیر ایجاد کرده و فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل را در مخازن هزار لیتری و مخازن کوچکتر ذخیره‌سازی و استفاده می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب بوشهر مدت‌زمان فعالیت این انشعاب غیرمجاز را حدود دو سال و نیم عنوان کرد و ادامه داد: این انشعاب پس از اینکه خط لوله اصلی انتقال در خیابان دچار نشتی شده بود کشف شد.

وی با اشاره به اینکه این تخلف در خانه‌ای واقع در خیابان گمرک بوشهر رخ داده است، بیان کرد: در مسیر یک انشعاب غیرمجاز از این برداشت می‌شد و طوری مخفیانه کار می‌کردند که کسی متوجه فعالیت آنها نشود.

حسن‌پور از صدور دستورات لازم برای تعقیب موضوع و بررسی افرادی که در این زمینه نقش داشته‌اند خبر داد و افزود: مدت زمان سوء استفاده و میزان سوخت برداشت شده در دست بررسی است.

استفاده از خط انتقال اضطراری

مسعود نیک‌تاج مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان بوشهر اظهار داشت: خط لوله اصلی انتقال فرآورده‌های نفتی به انبار نفت بوشهر اکنون غیرفعال شده است.

وی با اشاره به استفاده از خط لوله اضطراری برای انتقال فرآورده‌های نفتی از کشتی به مخازن زمینی خبر داد و افزود: اقدام مخفیانه سودجویان امروز با نشت سوخت از لوله انتقال نفت در خیابان طالقانی محرز شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 447268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟