سرهنگ محمد نادربیگی امروز در نشست خبری در محل پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به پرونده‌ای در سال گذشته که به پلیس آگاهی استان البرز ارسال شده مبنی بر یک مورد اختلاس در یکی از بانک‌های این استان اظهار داشت: متهم چندی پیش به جرم اختلاس از یکی از بانک‌ها که حدود 140 میلیارد ریال کلاهبرداری وی بود در زندان بسر می‌برد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: این متهم با یکی از کارمندان بانک تبانی و اقدام به جعل اسناد کرده و آن را از بانک خارج می‌کردند.

نادربیگی با بیان اینکه در زمان دستگیری تعداد زیادی اسناد جعلی کشف شده بود, گفت: این افراد با شناسایی املاک که زیر مجموعه یکی از نهادها بوده و با همکاری فردی که در یکی ازدفاتر اسناد کار می‌کرده اقدام به جعل سند می‌کردند و بعد از نقل و انتقال آنها را می‌فروختند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 22 ملک به مساحت 24 هزار و 650 متر مربع در شهرستان کرج شناسایی شده که ارزش این املاک 200 میلیارد ریال برآورد شده است, تصریح کرد: در این رابطه 18 نفر دستگیر شدند.

نادربیگی با اشاره به دستگیری اعضای باند سند نمره در استان البرز عنوان کرد: اعضای این باند ساکن کرج بوده ولی سرقتهای خود را در مناطق غربی تهران انجام می‌دادند.

وی با بیان اینکه سارقان، خودرو را به شهرهای جنوبی کشور انتقال و به قاچاقچیان می‌فروختند و سند نمره می‌کردند, تصریح کرد: تاکنون 5 نفر در این زمینه دستگیر که 3 نفر مرد و 2 نفر زن هستند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با اشاره به اینکه در بازدید از مخفیگاه آنان یک قبضه سلاح کمری با چند فشنگ و 6 دستگاه خودرو سرقتی کشف شده است, گفت: این افراد خودروهای زانتیا، هایلوکس، پژو پارس، پژو 206 و پژو 405 را سرقت کردند که ارزش ریالی آن هشت میلیارد ریال برآورد شده است.

نادربیگی ادامه داد: سارقان سند نمره اطلاعات کامپیوتر خودرو را پاک می‌کردند که در این رابطه تاکنون 6 مالباخته شناسایی شده‌اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به دستگیری یک کلاهبردار زن که خدمات بیمه انجام می‌داد اشاره کرد و گفت: این خانم با جعل اسناد خدمات درمانی اقدام به کلاهبرداری یک میلیارد و 100 میلیون ریال کرده بود که دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه 6 نفر دستگیر شدند که 2 نفر آنها مهرساز بودند و 10 عدد مهر جعلی پزشکی از آنها کشف شد, بیان کرد: تاکنون از 375 نفر جعل خدمات بیمه‌ای انجام شده که شناسایی شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه به دستگیری اعضای باند سارقان وسایل داخل خودرو در شهرستان کرج اشاره کرد وگفت: این افراد با شیوه پرسه زنی در مناطق حاشیه‌ای شهر کرج طعمه‌های خود را انتخاب می‌کردند که تاکنون به 270 فقره سرقت اعتراف و 176 مالباخته شناسایی شدند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 446962 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟