ماجرای شلیک های خونین به 6 شهروند مشهدی چه بود؟ / «م-ض» شرور مسلح خون به پا کرد

نیمه شب هشتم آذر، صدای شلیک های پی در پی گلوله در خیابان حر 13 مشهد، اهالی محل را وحشت زده از خانه هایشان بیرون کشید.

قدرت نمایی و فریادهای جوان 37 ساله ای که اسلحه کلاشینکف را در دست می فشرد، موجی از ترس و نگرانی به راه انداخته بود و مردم از ترس اصابت گلوله، نمی توانستند از خانه هایشان خارج شوند با وجود این، شرور مسلح که آن لحظه خود را قوی تر از دیگران حس می کرد با فشردن چندین باره ماشه کلاشینکف، افرادی را نشانه گرفته بود که در محل نزاع خیابانی حضور داشتند. او با شلیک چندین گلوله، شش تن از افراد حاضر در محل را در حالی نقش بر زمین کرد که خون از پیکر آنان به دلیل اصابت گلوله جاری شده بود! شهروندان و رهگذران با دیدن تعدادی از هموطنان که خون آلود و ناله کنان در کف خیابان افتاده بودند، بلافاصله با پلیس Police 110 تماس گرفتند و بدین ترتیب با انتقال مصدومان به مرکز درمانی، در حالی نیروهای انتظامی به ماجرای شلیک های خونبار شرور مسلح، ورود کردند که عاملان اصلی نزاع خونین از محل گریخته بودند.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی روز گذشته در تشریح جزئیات این پرونده شرارت گفت: در پی گزارش نیروهای انتظامی مبنی بر این که فرد شرور مسلحی با تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت در مردم موجب ناامنی در شهرک شهید رجایی شده است بلافاصله دستورات لازم و قاطع قضایی برای پیگیری موضوع و بررسی های دقیق میدانی توسط پلیس صادر شد تا همه عوامل دخیل در این ماجرا به طور کامل شناسایی شوند. قاضی Judge سیدجواد حسینی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا، پرونده این شرور مسلح به شعبه 405 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد و توسط قاضی دکتر حسن زرقانی مورد رسیدگی قرار گرفت. سرپرست مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد با اشاره به قاطعیت بازپرس پرونده در برخورد با جرایم خشن و اخلال گران نظم وامنیت خاطرنشان کرد: پس از انجام تحقیقات میدانی و گزارش های مردمی، مشخص شد که عامل شلیک های خونبار یکی از افراد شرور و شناخته شده به نام «م-ض» است که موجب نگرانی و ترس اهالی محل می شود. این مقام قضایی اضافه کرد: با دستورات ویژه قاضی زرقانی (بازپرس پرونده) گروه زبده ای از نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت خراسان رضوی وارد عمل شدند و با راهنمایی های قضایی و تلاش گسترده شبانه روزی، به سرنخ هایی از مخفیگاه شرور مسلح دست یافتند.

قاضی سیدجواد حسینی ادامه داد: به محض این که مخفیگاه این فرد به محاصره پلیس درآمد و نیروهای عملیاتی با رعایت موارد امنیتی با توجه به مسلح بودن شرور فراری، همه راه های گریز را بستند، او قصد داشت با استفاده از خودروی سواری از چنگ قانون Law فرار کند که با توجه به دستورات قضایی، ماموران انتظامی وی را از چند جهت غافلگیر کردند و بدین ترتیب قبل از آن که متهم بتواند از سلاح خود استفاده کند، حلقه های قانون بر دستانش گره خورد. معاون دادستان عمومی وانقلاب مشهد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این شرور 37 ساله، یک قبضه سلاح کلاشینکف ، 24 تیر فشنگ جنگی به همراه دو خودروی سواری پژو کشف و ضبط شد. وی گفت: این متهم خطرناک در حالی با صدور قرار بازداشت موقت از سوی قاضی زرقانی روانه زندان Prison شده است که تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این شرور مسلح همچنان ادامه دارد. قاضی حسینی با اشاره به قاطعیت دستگاه قضا در برخورد با عاملان ایجاد ناامنی و مخلان آسایش و آرامش مردم خاطرنشان کرد: به دستور قاضی پرونده قرار است متهم صحنه های شلیک خونبار خود را در محل ارتکاب جرم Crime بازسازی کند.

وی همچنین به ابراز خوشحالی مردم در پی دستگیری این شرور مسلح نیز اشاره و تاکید کرد: دیگر زمان قداره بندی و گردنکشی به پایان رسیده است و دستگاه قضایی اجازه قدرت نمایی و عرض اندام به این گونه نوقداره بندها نخواهد داد به طوری که احکام قضایی سنگینی نیز انتظار آن ها را می کشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

سیدخلیل سجادپور

کدخبر: 444967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟