قلب پیوندی در هواپیما جا مانده بود ! / خلبان مسافران را شوکه کرد

این هواپیما روز یکشنبه حدود 950 کیلومتر از مسافت بیش از 2500 کیلومتری را پیموده بود که خدمه پرواز ناگهان متوجه شدند "محموله ای حاوی یک عضو ضروری برای حیات" در هواپیما جا مانده است. این محموله حیاتی از کالیفرنیا ارسال شده و قرار بود در بیمارستانی در سیاتل تحویل داده شود.

دن لاندسون سخنگوی شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز پنجشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: "ما به محض اینکه متوجه اشتباه خود شدیم, بلافاصله به سمت سیاتل دور زدیم".

به نوشته روزنامه سیاتل تایمز، خلبان پرواز به مسافرانی که وحشت زده شده بودند اطمینان خاطر داد هواپیما حامل باری شامل یک قلب Heart پیوندی است و به همین علت باید به فرودگاه سیاتل بازگردیم.

شرکت هواپیمایی ساوت‌وست ایرلاینز جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرده است.

این اشتباه موجب شد 4 ساعت از وقت بسیار باارزش برای یک عمل پیوند قلب از دست برود و قلب پیوندی سه ساعت در آسمان سرگردان باشد!

کارشناسان می گویند قلب انسان عموماً بین 4 تا 6 ساعت پیش از عمل پیوند می تواند نگه داشته شود.

آندریو گاتشاک پزشکی که جزء مسافران این پرواز بود در گفتگو با روزنامه سیاتل تایمز گفت: "مسافران پرواز سیاتل-دالاس هنگامی که در فرودگاه سیاتل به اینترنت دسترسی پیدا کردند و متوجه شدند زمان بسیار اندکی برای انتقال این عضو حیاتی بدن به بیمارستان و انجام پیوند قلب باقی مانده است, شوکه شدند".

پزشک آمریکایی این رویداد را "سناریویی وحشتناک از سهل انگاری آشکار" توصیف کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟