6 سال زندان برای خانم جاسوس حرفه ای

به گزارش رکنا، روزنامه مورنینگ پست روز سه شنبه گزارش کرد این فرد که مدیر موسسه زبان ژاپنی در شانگهای بوده است، از سال 2015 میلادی دستگیر شده و اکنون دادگاه وی برگزار شده است.

دادگاه محلی شانگهای روز شنبه دستور داده است که بیش از 7 هزار دلار از دارایی های این زن 57 ساله که گفته می شود اصالتا چینی است، مسدود شود اما هنوز معلوم نیست که چرا و به چه اتهامی او به چنین جرمی محکوم و زندانی Prisoner شده است.

چین سال 2014 میلادی قانون Law مبارزه و مقابله با جاسوسی را تصویب کرد و به اجرا گذاشت از آن زمان به این طرف، نظارت بر اتباع خارجی را تشدید کرد و چند تبعه ژاپن را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.

دادگاه شانگهای در حکم خود آورده است به محض پایان یافتن 6 سال زندان، این زن ژاپنی از چین اخراج خواهد شد.

در ماه نوامبر امسال نیز چین دو تبعه دیگر ژاپن را به دلیل اینکه از برخی مکان های نظامی عکسبرداری کرده بودند به جاسوسی متهم کرد این دو نفر جزو 6 نفری بودند که از مارس سال گذشته دستگیر شده اند روزنامه گلوبال تایمز نوشته که آنها نقشه های سری را سرقت Stealing کرده اند.

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن ماه گذشته میلادی به چین سفر کرد به دنبال آن توکیو اعلام کرد به هیچ وجه شهروندان این کشور در فعالیت های جاسوسی علیه چین شرکت نکرده اند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟