به گزارش رکنا، علی نظری رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین گفت : یک مورد کودک آزاری به نام کودک شبگرد توسط تیم سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی سریعا شناسایی شد و با ورود تیم به محل مورد بررسی کارشناسی و مصاحبه حضوری قرارگرفت و مشخص شد این کودک ۵ ساله فرزند طلاق است که با پدری معتاد Addicted زندگی می‌کند و مادر وی سه سال پیش طلاق گرفته و کودک در منزل استیجاری همراه پدربزرگ ومادر بزرگش زندگی می‌کند.

وی گفت : طبق اظهارات پدر، این کودک برای جلوگیری از دستگیری خود توسط نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی به صورت شبانه به جمع آوری ضایعات پرداخته و طبق شواهد موجود پدر #صلاحیت نگهداری از این کودک را ندارد.

به گفته نظری، این کودک فاقد شناسنامه بوده و توسط بهزیستی پیگیری‌های لازم برای اخذ شناسنامه انجام خواهد شد.

این مسئول بیان داشت: این کودک جهت تشکیل پرونده وحمایت‌های بیشتر به مرکز مداخله در بحران اورژانس اجتماعی بهزیستی ارجاع داده شده است.

به گفته نظری، تلاش براین است که حضانت وسرپرستی این کودک با اخذ مجوز قضایی به مادر بزرگش سپرده شود و هماهنگی‌های لازم جهت حضانت و سایرمراحل بهبود معیشت دردستورکار بهزیستی قراردارد.

وی از عموم شهروندان خواست تمام موارد آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک کار، کودک خیابانی، همسرآزاری، خودکشی Suicide و .. را باشماره ۱۲۳ به اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی اطلاع دهند .اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 443642 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟