به گزارش رکنا، علی کریمی رئیس پلیس Police فتا استان کرمانشاه گفت : اخیرا دختری جوان به پلیس فتا مراجعه و در حالی که به شدت متاثر و ناراحت بود عنوان کرد تصاویر خصوصیش در شبکه اجتماعی تلگرام Telegram منتشر و این کار دردسرهای زیادی را برایش نزد دوستان و آشنایان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد : این دختر جوان در توضیحات خود عنوان کرد که مدتی پیش و پس از ایراد پیدا کردن گوشی همراهش، آن را برای تعمیر نزد یک تعمیرکار برده اما پس از چند روز این فرد درخواست پیشنهاد غیراخلاقی را مطرح کرده است.

کریمی یادآور شد: پس از آنکه این دختر جوان به پیشنهاد غیراخلاقی تعمیرکار گوشی همراه پاسخ منفی می دهد، آن فرد نیز اقدام به انتشار تصاویر خصوصی داخل گوشی در شبکه اجتماعی تلگرام می کند.

رئیس پلیس فتا یاداوری کرد: با توجه به اهمیت موضوع سریعاً پرونده ای تشکیل و با تلاش کارشناسان این پلیس، متهم شناسایی و برای انجام تحقیقات تکمیلی فرا خوانده شد.

وی با بیان اینکه متهم ابتدا منکر هرگونه اقدامی در خصوص انتشار تصاویر خصوصی دختر جوان در شبکه های اجتماعی شد، افزود: این فرد در نهایت پس از مواجهه با شواهد و مدارک موجود به جرم Crime خود اعتراف کرد.

کریمی با تاکید بر اینکه افراد و خصوصا خانم ها نباید گوشی تلفن همراهشان را به هر تعمیرکاری بسپارند، یادآور شد: در صورت نیاز مراجعه به تعمیرکاران حتما به افراد مورد اعتماد و مراکز دارای مجوز و تحت نظارت اماکن نظارتی مراجعه کنید.

رئیس پلیس فتا گفت: بهتر است در هر شرایطی اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را بر روی گوشی تلفن همراه پاک کنید زیرا حتی اگر حافظه گوشی خود را نیز پاک کنید باز هم با استفاده از بعضی از نرم افزارها می‌توان اطلاعات درون آن از جمله فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی را به دست آورد.

وی با بیان اینکه گوشی تلفن‌همراه محل مناسبی برای ذخیره تصاویر و اطلاعات محرمانه نیست، گفت: در صورت سرقت، گم شدن، فروختن و یا خراب شدن افراد دیگر به محتوای داخل آن دسترسی کامل پیدا کرده و ممکن است دست به سوءاستفاده بزنند.

کریمی در پایان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکلی در فضای مجازی حتما موضوع را با پلیس فتا درمیان بگذارند .اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443631 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟