دلالان ارزی با حساب های بانکی نجومی در تهران چه می کردند!؟ +فیلم
حجم ویدیو: 7.43M | مدت زمان ویدیو: 00:01:07

به گزارش رکنا، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد ۱۹ و در جمع خبرنگاران گفت: دلالان ارزی که در معابر اصلی و فرعی پایتخت مشغول خرید و فروش غیرقانونی ارز بودند را شناسایی و دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد ۹۳ نفر از این افراد دارای حساب های بانکی نجومی هستند.

وی در خصوص شایعه حذف طرح ترافیک از سوی شهرداری گفت: من این موضوع را از خبرنگاران شنیدم و تاکنون خبری در این باره به من اعلام نشده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه اگر قرار است طرحی حذف شود باید در کمیسیون تخصصی بررسی شود, اظهار کرد: اصلی ترین دستگاه در خصوص اجرای طرح زوج و فرد پلیس Police است که باید ترافیک شهر را کنترل کند؛ بنابراین این موضوع باید در کمیسیون های تخصصی با حضور کارشناسان این حوزه بررسی شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص اجرای طرح رعد ۱۹ که توسط پلیس پیشگیری و کلانتری‌های پایتخت انجام شد، گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌های کلانتری‌ها و پلیس پیشگیری در پایتخت، ۲۵۴ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد که طی آن ۶۳۱ سارق، مالخر و قاچاقچی Smuggler دستگیر شدند.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰۶۹ پرونده سرقت Stealing و کشف و ضبط ۷ هزار و ۲۲۰ مورد اموال مسروقه افزود: ۳۵ باند در اجرای این طرح توسط پلیس پایتخت منهدم و ۱۴۱ دستگاه خودرو و ۹۰ دستگاه موتور سیکلت توسط پلیس توقیف شد.

سردار رحیمی با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه ۷ میلیارد و ۶۰۲ میلیون تومان است، گفت: از سارقان دستگیر شده ۳۲۴ نفر دارای سابقه سرقت بوده و ۳۰۷ نفر برای بار اول توسط پلیس دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به اینکه ۱۰ قبضه سلاح جنگی شکاری و ۴۳ قبضه سلاح سرد توسط پلیس کشف و ضبط شده است، گفت: در حوزه قاچاق Contraband کالا ۳۲ نفر از قاچاقچیان که در این زمینه فعالیت داشتند، دستگیر شدند و ۷ هزار و ۹ فقره اموال مسروقه از قاچاقچیان کشف و ضبط شد که ارزش این کالا‌ها بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان است.

سردار رحیمی در خصوص برخورد با دلالان ارزی و مخلان نظام اقتصادی گفت: روز گذشته تعداد ۷ نفر از دلالان ارزی که به صورت غیر قانونی در حال خرید و فروش در پایتخت بودند، شناسایی و دستگیر شدند و شناسایی دیگر دلالان ارزی در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان باید ارز‌های مورد نیاز خود را از صرافی‌های مجاز تهیه کنند، گفت: در پایتخت ۱۵۰ صرافی مجاز وجود دارد که مورد حمایت پلیس است و تاکید ما بر این است که شهروندان ارز‌های خود را از صرافی‌های مجاز تهیه کنند تا بعد‌ها دچار مشکل نشوند.

وی در خصوص برخی پیامک‌هایی که به شهروندان با موضوع جریمه آن‌ها ارسال می‌شود، گفت: براساس قانون Law تمامی شهروندانی که یک بار تخلف کرده‌اند به همان میزان اعمال قانون می‌شوند و مرتبه دوم نیز در کار نیست.

سردار رحیمی افزود: اخیرا در شورای شهر تهران بزرگ طرحی و قانونی تصویب شده است که کسانی که وارد طرح می‌شوند باید جریمه‌ای علاوه بر جریمه‌ای که پلیس برایشان اعمال می‌کند، بپردازند؛ لذا من اعلام می‌کنم که برای یک تخلف نباید دوبار جریمه لحاظ شود. پلیس برای کسانی که به طرح وارد می‌شوند جریمه‌ای با مبلغ ۲۰ هزار تومانی درنظر گرفته است و فقط آن را اعمال می‌کنند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: شهروندانی که تا کنون اقدام به اخذ برگه معاینه فنی نشده‌اند، نسبت به دریافت آن اقدام کنند تا مورد اعمال قانون واقع نشوند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 442230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟