به گزارش رکنا، «محمد امین حیدری» روز دوشنبه به رسانه های افغانستان گفت که این حادثه Incident دیروز (یکشنبه) در شهرستان «دره صوف پایین» این استان رخ داده است.

وی افزوده است که افراد طالبان کامیون های انتقال زغال سنگ را متوقف کرده و راننده ها و کمک راننده را با خود برده اند و کامیون ها را به دلیل خراب بودن مسیر جاده ها نتوانستند ببرند.

برخی منابع محلی هم گفته اند که طالبان در مقابل رهایی هر راننده خواستار پرداخت یکصد هزار افغانی شده است.

اما فرمانده پلیس Police سمنگان گفته است که نیرو برای رهایی این افراد به محل اعزام کرده است و در عملیات نظامی آنها را رها خواهند کرد.

طالبان پیش از این هم در بزرگراه های شمال افغانستان خودروهای مسافربری را ربوده بودند اما این اولین بار است که راننده های کامیون ها را هم ربوده اند.

آدم ربایی برای دریافت پول در افغانستان طی 10 سال گذشته رایج شده است و در اوایل تنها اتباع خارجی را افراد طالبان و افراد مسلح ناشناس می ربودند اما اکنون به ربودن اتباع داخلی را نیز آغاز کرده اند.

به هراندازه ای که منابع مالی و درآمد طالبان در مسیرهای قاچاق Contraband مواد مخدر، معادن و مسیرهای دیگر کاهش یابد، افراد این گروه برای جبران آن اقدام می کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441942 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟