به گزارش رکنا، سرهنگ احسان آنقیرئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس Police فتا استان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته عضو یکی از کانال‌های تلگرامی شده و با خرید نرم افزار همدم یاب، مبلغ ۲۶ میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.

برداشت از حساب مالباخته در چندین نوبت

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: با بررسی فعالیت‌های انجام شده از سوی مالباخته در فضای مجازی، کارشناسان این پلیس متوجه شدند، مالباخته نرم افزاری جعلی تحت عنوان همدم یاب را از یک کانال تلگرامی نصب کرده و در زمان استفاده از این نرم افزار، برای یک خرید اینترنتی، اطلاعات حساب خود را در یک درگاه جعلی بانکی ثبت کرده و بعد از آن توسط فرد کلاهبردار در چندین نوبت از حسابش برداشت غیرمجاز صورت پذیرفته است.

وی بیان کرد: ماموران پلیس فتا پس از شناسایی مخفیگاه این کلاهبردار، با هماهنگی مقام قضایی برای دستگیری متهم وارد عمل شده و در عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

کشف ۵ کانال همسر یابی مربوط به مجرم

سرهنگ آنقی اضافه کرد: در تحقیقات بعدی مشخص شد که فرد مجرم، ۵ کانال تلگرامی با چنین محتوا‌هایی راه اندازی کرده و افراد را به سمت ربات‌های همدم یاب هدایت می‌کند و سپس با سرقت Stealing اطلاعات حساب کاربران، از طریق ربات‌های طراحی شده، اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنان می‌کند.

وی با بیان اینکه متهم با توجه به اسناد و مدارک موجود در بازجویی‌های پلیس به جرم Crime خود اعتراف کرد، گفت: تاکنون ضمن کشف ۲۰ سیم کارت فعال از متهم، تعداد ۳۰۸ فقره اطلاعات حساب بانکی مربوط به دیگر شهروندان از سیستم‌های رایانه‌ای وی کشف شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی جهت برخورد قانونی به مردم هشدار داد: شهروندان هنگام درج اطلاعات حساب و کارت‌های بانکی خود، به آدرس اینترنتی دقت کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 440426 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟