دوجوان مشهدی که از قبل برای به کرسی نشاندن حرفشان با هم اختلاف داشتند، دوشنبه شب گذشته نزاعی دسته جمعی را برپا کردند و نتیجه اش قتل Murder یکی از دو جوان شد.

عصر دوشنبه بود که ماموران پلیس Police با تلفن همراه بازپرس ویژه قتل مشهد تماس گرفتند و ماجرای جنایت Crime در محوطه خارجی یک باربری به وی اطلاع دادند. در حالی بازپرس علی اکبر احمدی نژاد راهی محل جنایت شده بود که اطلاعات اولیه گویای این بود که نزاع دسته جمعی در محل مذکور پایانش به جان باختن جوانی حدودا 29 ساله ختم شده است.

همزمان با حرکت قاضی Judge ویژه قتل مشهد برای بررسی میدانی این پرونده جنایی ، از ماموران بررسی صحنه جرم Crime پلیس آگاهی هم خواسته شد برای حفظ صحنه و آغاز بررسی های پلیسی به محل عزیمت کنند.

لحظاتی بعد با حضور قاضی ویژه قتل و انجام تحقیقات مشخص شد حدود 8 نفر با سلاح سرد به جان هم افتادند و در پی آن جوان حدود 29 ساله ای که جثه ورزشکاری هم داشت بر اثر فرود آمدن ضربه شدید قمه بر کتفش و شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است.

در ادامه تحقیقات میدانی، بازپرس ویژه قتل به این نتیجه رسید که سرمنشا پرونده جنایی به چند روز قبل و آن زمانی برمی گردد که هر دو جوان که  با هم برسر منم منم های بی پایه و اساس اختلاف پیدا کردند. در ادامه با وساطت ریش سفید های محل کسب آنها با هم آشتی کردند و هر کدام به کار خود مشغول شدند. اما این آشتی مدت زمان زیادی پایدار نماند و در روز حادثه Incident باز هم بر سر به کرسی نشاندن اختلافات قدیمی با هم درگیری لفضی پیدا کردند. اما این بار حرف ریش سفید های بازار Store هم خریداری نداشت و غرور جوانی مانع از کوتاه آمدن دو جوان شد. هر لحظه صدای نعره های دلخراشی که دو جوان بر سر هم می زدند بیشتر می شد، کار به جایی رسید که یک نفر به هوا خواهی مقتول و 5 نفر هم در حمایت از متهم به قتل وارد ماجرامی شوند و باعث برافروختن آتش خشم  آغاز نزاع دسته جمعی شد.

لحظاتی بعد دو طرف دعوا با سلاح سرد به جان هم می افتند و در یک لحظه ضربه سخت قمه بر کتف جوان 29 ساله فرود آمد و او را نقش بر زمین کرد. پس از آن عامل جنایت به همراه افرادی که به هوا خواهی او وارد نزاع شده بودند از محل متواری و فرد مجروح نیز به بیمارستان منتقل می شود. اما تلاش کادر درمانی برای نجات جان فرد مجروح فایده ای نداشت و او جان خود را از دست داد.

بر همین اساس بود که دستور شناسایی عاملان فراری نزاع خونین صادر شد. مدت زمان زیادی نبود که رد زنی های پلیس برای دستگیری متهمان فراری آغاز شده بود که مقام قضایی مطلع شد، خانواده مقتول با حمله به یکی از اقوام متهم به قتل و شلیک چند گلوله وینچستر، شیشه های مغازه را تخریب و به چند خودروی سواری نیز آسیب رسانده اند.

قاضی ویژه قتل به سرعت در محل حاضر شدو بررسی های خود را ادامه داد. با دستور مقام قضایی پلیس خانه متهم به قتل در منطقه محمد آباد را محاصره کرد. پس از ورود ماموران به محل مشخص شد وی در محل حضور ندارد. در پی تفتیش محل تعدادی لباس و دستمال های به خون آغشته از داخل حمام خانه کشف شد که نشان می داد وی بعد از جنایت به خانه برگشته و پس از تعویض لباس های خون آلود از محل متواری شده است.

این گزارش حاکی است، درحالی که ساعت حدود 5 صبح را نشان می داد و مقام قضایی همچنان در حال پیگیری ماجرا بود، ماموران پلیس به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد عاملان جنایت در باغی در حوالی طرقبه مخفی شده اند؛ بر همین اساس هماهنگی های قضایی با دادستان شهرستان بینالود به عمل آمد و پلیس باغ را محاصره کرد، اما پس از ورود مشخص شد عاملان جنایت از آنجا نیز گریخته اند. در حالی جنازه مقتول بادستور مقام قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد که همچنان متهمان پرونده تحت تعقیب قرار دارند.

بازپرس علی اکبر احمدی نژاد در این زمینه به قدس گفت: یکی از دلایل ایجاد این گونه نزاع ها، تفکر اشتباهی است که دربین برخی جوانان وجود دارد و آن هم این است که کسی می تواند با زورگویی و قدرت نمایی برای خود ابهتی دست و پا کند. قاضی ویژه قتل مشهد ادامه داد: دوره زمانه گردنکشی و ... گذشته است و نباید اینگونه باشد که هرکس با دیگری اختلاف دارد نزاعی را برپا کند. افراد باید خواسته خود را از طریق مراجع قانونی پیگیری کنند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

منبع: روزنامه خراسان

کدخبر: 438639 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟