تفاوت عضوگیری داعش در زمان «البغدادی» و «الزرقاوی»

محمد الفاهم معروف به ابوزکریا، عضو جدا شده از گروه تروریستی داعش، درباره تفاوت شیوه عضوگیری این گروه در زمان "ابوبکر البغدادی" و همچنین "ابو مصعب الزرقاوی" سرکرده قبلی داعش ISIS در کتاب"کنت فی الرقة" می گوید:

شبانه از استانبول به مقصد اورفا راه افتادیم، اورفا به عنوان نقطه‌ای مرزی برای عبور به شام انتخاب شده بود البته سازمان داعش بر مناطق بسیاری تسلط داشت که شامل چند شهری مرزی می‌شد اما تعیین نقطه عبور با هماهنگی قاچاق‌برها انجام می‌گشت.

برای جوانی الجزایری و همسرش که نکات لازم جهت سفر به شام را برایم گفته بودند گذرنامه‌های سوری از قبل جعل و آماده شده بود که از طریق گذرگاه تل ابیض عبور کردند؛ جایی که سازمان بر قسمت سوری آن تسلط داشت. سوار خودروی راننده‌ای سوری شدیم و یک ماشین هم از جلو راه را به ما نشان می‌داد. نیم ساعتی در جاده های خاکی رفتیم تا به منطقه مرزی رسیدیم. دو قاچاق‌بر ترکیه‌ای منتظرمان بودند. به سختی چند کلمه عربی با لهجه ترکی گفتند تا ما را برای رد شدن از مرز راهنمایی کنند. از لحظه‌ای که پا به فرودگاه آتاترک گذاشتم تا زمانی که به اورفا در مرز شام رسیدیم هیچ هزینه ای پرداخت نکردم و همه چیز از پیش هماهنگ شده بود، زیرا ما تایید شده بودیم. در توضیح این موضوع باید بگویم که سنتی قدیمی تحت عنوان «تایید» وجود دارد. در این رسم ،مهاجر طبق سنتی مربوط به زمان "ابو مصعب الرزاقی" در دولت خلافت عراق، باید توسط شخصی دیگر در سازمان «تایید» می شد. این یک شرط خاص برای پذیرش اعضا و میهمانان تازه بود.

در دولت البغدادی اما روند کار اینگونه نبود، در زمان ابوبکر هر جوانی بدون اجرای سنت «تایید» هم می توانست از طریق اینترنت با حساب‌های کاربری تروریست‌ها تماس برقرار کند.

به هر حال این روال قطعا برای کسانی که بدون هماهنگی سازمان راهی سرزمین خلافت می‌شدند بسیار متفاوت بود زیرا باید یک نفر از قبل هماهنگی‌های لازم جهت ورود مهاجر تازه‌وارد را انجام می‌داد که آن شخص تاییدکننده نیز می بایست سابقه حضور در میدان نبرد را می‌داشت. به این صورت سرسپردگی افراد را ضمانت می‌کردند اگر نه شما چه می‌دانید که از شخص بدون تایید چگونه استقبال و تحقیق می‌کردند!اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

8966816_327

8966828_723

کدخبر: 437641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟