محمدرضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با افرادی که طب اسلامی ارائه می‌دهند و مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند، گفت: پنج سال پیش که معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودم، به استاندار نامه نوشته‌ و خطر این افراد را -آن زمان تعداد آن‌ها کم بود، اما در حال حاضر تبدیل به موج شده‌اند- گوشزد کردم. آن زمان می‌شد با این موارد برخورد کرد، اما حالا که به موج تبدیل شده‌اند برخورد با آنها بسیار سخت است.

وی ادامه داد: به صداوسیما نامه زدیم که آمادگی داریم در این زمینه ورود کنیم، اما آن‌ها پیاپی مبلغان طب سنتی را می‌آوردند و ما خون دل می‌خوردیم و فایده‌ای نداشت. با آقای شریعتی معاون جرم Crime دادگستری جلسه گذاشتیم و... . جایی که باید برویم، رفتیم، قلم زدیم و.... اما ره به جایی نبرد. متاسفانه به دلیل سهل‌انگاری‌ها، عدم برخورد وزارت بهداشت و... این جریان طب اسلامی تبدیل به یک موج در کشور شده و این موج دارد به شدت شاخص‌های سلامتی Health را آسیب می‌رساند.

دارابی خاطرنشان کرد: ما به شدت داریم آموزش می‌دهیم اما الان این افراد به مساجد پناه برده‌اند و افراد را به مساجد می‌فرستند که تبلیغ طب‌ سنتی و فروش دارو ‌کنند. ما علیه این افراد روشنگری می‌کنیم که مردم خودشان راه درست را انتخاب کنند؛ البته اخیراً هم با استاندار مکاتبه کرده‌ایم که باید شما، نیروی انتظامی و قوه قضائیه پا بگذارید وگرنه کاری از پیش نمی‌رود. در بحث توریست درمانی هم متاسفانه این مسائل حاکم است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 434961 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟