همکاری توئیتر در دستگیری روزنامه‌نگار سعودی که زیر شکنجه جان باخت +عکس

اطلاعات مربوط به ترکی بن عبدالعزیز الجاسر، روزنامه‌نگار سعودی که دستگیر شده و تحت شکنجه Torture مقامات امنیتی آل سعود به قتل Murder رسید را توئیتر در اختیار عربستان قرار داد.

الجاسر ۱۵ ماه مارس به دلیل انتشار مطالبی در یک حساب کاربری توئیتر با نام مستعار «Kashkool» درباره نقض حقوق بشر توسط حکام آل سعود، دستگیر شد.

دستگیری و قتل ترکی بن عبدالعزیز الجاسر که در زندان Prison و زیر شکنجه کشته شد، باعث خشم نفرت اذهان عمومی از لو دادن اطلاعاتی که به دستگیری او کمک کرده، شده است.

یک منبع که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود به وب‌سایت مترو گفت: «آن‌ها این اطلاعات را از دفتر توئیتر در دبی به دست آوردند. اینطور دستگیر شد.»

این منبع اضافه کرد: «توئیتر به فضایی نامن برای مخالفان یا منتقدان تبدیل شده. هر کسی زیر بار تهدید و فشار به حرف می‌آید. از حساب‌های مخالفان سعودی جاسوسی می‌شود. استفاده ما از توئیتر امن نیست.»

منبع مورد استناد مترو علاوه بر این ادعا کرده «سعود القحطانی»، مشاور سابق دربار عربستان سعودی رهبری یک «حلقه جاسوسی سایبری» را به عهده دارد و با مرتبطانی در دفتر توئیتر در دبی در تماس است.

برخی از کاربران در روز‌های گذشته از هشتگ TwitterKilledTurkiAlJasser# (به معنی توئیتر الجاسر را کشت) برای انتقاد از نقش توئیتر در کشته شدن این روزنامه‌نگار استفاده کرده‌اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 434858 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟