متهمی که نماینده دادستان به صداقت او شهادت داد

نماینده دادستان در مورد سید مازن قاینی متهم ردیف سوم پرونده 5 صرافی متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: این متهم فرد صادقی است و خودش اقرار کرده دلارهای خریداری شده توسط کارت ملی فامیل‌ها را در سبزه‌میدان می‌فروخته است.

متهم در پی این اظهار نماینده دادستان ضمن عدم تکذیب سخنان او گفت: اینها مربوط به قبل از مهر ماه سال 96 است که دلار فراوان بود و بازار Store ملتهب بود.

قاینی در دفاع از خود با اشاره به اینکه نظارت‌های صورت گرفته بر روی صرافی‌ها شدید بوده و حتی به صورت نامحسوس روی آنها نظارت وجود دارد افزود: من یک روز نتوانستم سهمیه روزم را بفروشم و سهمیه‌ام قطع شد.

وی با اشاره به اینکه از بانک مرکزی در رابطه با فاصله زمانی فروش ارز به مشتریان استعلام کرده افزود: در جواب به من گفتند از همکارانتان بپرسید. اینها شفاهی است و دستوری نیست.

متهم با اشاره به اینکه آخرین بار دهم مهر ماه سال 1396 ارز مداخله‌ای از بانک مرکزی گرفته است گفت: بعد از آن خرده‌فروشی می‌کردم.

قاینی با اشاره به تفاوت ارز مداخله‌ای با ارز مبادله‌ای گفت: ارز مداخله‌ای را برای تنظیم قیمت ارز در بازار تزریق می‌کردند و ارز مبادله‌ای بود که برای بیماران، دانشجویان و اقشار نیازمند به آن تزریق می‌شد.

وکیل متهم نیز با اشاره به اینکه موکلش 6 ماه در مغازه‌ای در جنوب شهر به کار صرافی مشغول بوده است افزود: او مجبور بوده سهمیه روزانه خود را حتی از طریق منصوبینش تا آخر روز بفروشد.

وی سیستم ناقص سامانه بانک مرکزی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: بانک مرکزی ارز مداخله‌ای را بدون هیچ دستورالعملی به صرافی‌ها داده و اکنون خود را کنار کشیده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 431632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟