مرگ 2 خواهر زیبا در اهواز مرموزتر شد + عکس

در اطلاعیه آورده است: دو خواهر در تاریخ 97/7/28 به پزشک Doctor متخصص کودکان مراجعه کرده بودند که در نسخه هانیه یکسال و سه ماهه، سه دارو برای کودک و همچنین کپسول فلوکونازول برای مصرف مادر وجود داشته است. در نسخه فاطمه پنج ساله و نیمه نیز داروهای شربت سه داروی خوراکی وجود داشته است.

صبح روز بعد هانیه بدون نبض و تنفس به اورژانس بیمارستان کودکان ارجاع شده و با وجود عملیات احیاء، متاسفانه فوت شده است.

فاطمه در تاریخ 97/7/28 دو مراجعه به دو پزشک داشته است. در یکی از نسخ، داروها شامل سرم یک سوم دوسوم، پنی سیلین تزریقی، آمپول ضد تهوع و شربت بلادوناپی بی و آمپول دگزامتازون، وجود داشته و در نسخه پزشک دیگری در همان تاریخ، داروها شامل مجددا همان آمپول ضد تهوع، آمپول متوکلوپرامید، شیاف استامینوفن، سرم و قطره متوکلوپرامید، آمپول هیدروکورتیزون و شربت آزیترومایسین وجود داشته است، فاطمه نیز متاسفانه در تاریخ 97/7/29 با حال عمومی بد، دیسترس تنفسی، خروج کف از دهان و کاهش سطح هوشیاری به اورژانس کودکان ارجاع شده و علیرغم اقدامات احیاء، متاسفانه فوت شده است.

در پرونده بیمارستانی، علت فوت هر دو کودک مسمومیت ذکر شده است.

لازم به ذکراست، شربت کتوتیفن و شربت دیفن هیدرامین نه تنها در نسخ تجویزی اخیر بیماران وجود نداشته است، بلکه در بازدید منزل کودکان نیز وجود نداشته است.

لازم به ذکر است با توجه به بررسی تمام داروهای دریافتی این دو کودک، به شرط آنکه از کلیه داروهای نسخه شده در این کودکان استفاده شده باشد، با اطلاعات موجود تاکنون ارتباط واضحی بین مرگ‌های رخ داده شده با هیچ یک از داروهای مذکور، یافت نشده است، اگرچه تجویز همزمان برخی موارد، منطقی به نظر نمی‌رسد.

طبق بررسی‌های انجام شده، تمامی داروهای خریداری شده و مصرف شده توسط این دو کودک، دارای تاریخ مصرف مشخص بوده و از داروخانه خریداری شده است و نیز مطابق مستندات موجود در گروه ADR، تا این لحظه هیچ گزارش عوارض جدی با هیچ یک از داروهای مصرفی این دو خواهر، به سازمان غذا و دارو ارسال نشده است.

بنا بر اطلاعات موجود شرایط بالینی بیماران و علائم گوارشی تنفسی مشکوک و طبق نظر پزشکان بیمارستانهای پذیرش دهنده کودکان، مسمومیت این دو کودک به علت نامعلوم، محتمل است که اظهار نظر قطعی منوط به دریافت نتیجه آزمایشات پزشکی قانونی است و تا این لحظه مصرف زادیتن یا کتوتیفن توسط این دو کودک که باعث فوت آنها شده باشد تکذیب می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 430867 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟