بن سلمان در فایل صوتی شکنجه مرگبار خاشقجی نقش داشت! / رییس سازمان سیا متقاعد شد

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داده «جینا هاسپل»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که به ترکیه سفر کرده، فایل صوتی شکنجه Torture و قتل Murder جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد آل‌سعود را شنیده است.

این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه گفته این فایل صوتی، «متقاعدکننده» بوده و ممکن است فشارها را روی آمریکا برای پاسخگو کردن عربستان سعودی در ارتباط با قتل خاشقچی تشدید کند.

«مایک پنس»،معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه تأیید کرد هدف از سفر هاسپل به ترکیه بررسی شواهد موجود درباره قتل خاشقچی است.

خاشقچی آخرین بار روز ۱۰ مهرماه (۲ اکتبر) در حال ورود به ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول دیده شد و بعد از آن رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ناپدید شده است.

مقام‌های ترکیه‌ای چند روز بعد اعلام کردند او در داخل این ساختمان کشته شده و بدنش قطعه قطعه شده است. مقام‌های سعودی، در اولین واکنش این روایت را رد و ادعا کردند خاشقچی، ساختمان را زنده و سالم ترک کرده است.

عربستان سعودی، سرانجام تحت فشار رسانه‌های بین‌المللی و با موضع‌گیری مقام‌های کشورهای مختلف شنبه (۲۸ مهر) اعلام کرد خاشقچی داخل ساختمان کنسولگری کشته شده است. ریاض، بعد از آن چندین بار روایت خود را از نحوه مرگ روزنامه‌نگار منتقد تغییر داده‌ است. روایت‌های عربستان سعودی با مخالفت‌های گسترده در دنیا رو به رو شده است.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟