8000

به گزارش رکنا، فرهاد حمزه لوئی  در رابطه با مرگ ۲ خواهر خردسال اهوازی پس از مصرف دارو، اظهار کرد: خانواده این دو کودک در روز جمعه و یکشنبه در حالی برای مداوای دو کودک خود به بیمارستان ابوذر اهواز مراجعه می‌کنند که حال عمومی کودکان بسیار بد گزارش شده و ضایعات مغری بر جای گذاشته بود.

وی با بیان اینکه کودکان در حالت کمای عمیق مراجعه کردند، افزود: این دو کودک قبل از مراجعه به بیمارستان توسط مطلب خصوصی ویزیت شده بودند و پس از وخیم شدن حال آن‌ها خانواده تصمیم می‌گیرند که آن‌ها را به بیمارستان بیاورند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: نام پزشک Doctor معالج کودکان در پرونده پزشکی قید نشده است؛ در بیمارستان با وجود تلاش زیادی که برای احیا این ۲ کودک می‌شود، اما کودکان فوت می‌کنند.

حمزه لوئی عنوان کرد: به منظور بررسی این مسئله یک تیم از معاونت درمان و یک تیم از معاونت بهداشت تعیین شده است.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه کودکان به پزشکی قانونی انتقال داده شده‌اند، و آیا با مجوز پزشکی قانونی اجازه تدفین آن‌ها صادر شده، گفت: این مسئله ارتباطی با دانشگاه علوم پزشکی ندارد و در این مورد قوه‌قضائیه باید تصمیم بگیرد.

حمزه لوئی به نقل از خانواده دو کودک اضافه می‌کند: مسؤولان مهد کودک به منظور پیشگیری از شپش به دانش‌آموزن محلول دارویی دادند که مصرف کنند که ممکن است مسمومیت مربوط به این دارو باشد.

نفس هانیه ۱.۵ ساله و فاطمه ۵ ساله دو کودک خردسال اهوازی پس از مصرف دارو سنگین می‌شود و در بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند. در روز‌های گذشته خبری مبنی بر تعطیلی سه داروخانه به دلیل ارائه دارو‌های تاریخ مصرف گذشته در خوزستان منتشر شده بود.

هرچند عده‌ای معتقدند که تزریق اشتباه دارو توسط پزشک معالج سبب فوت این دو خواهر شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 428669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟