این حادثه Incident ساعت 9 شب پنجم مهر در خیابان 22 بهمن رخ داد و بلافاصله موضوع به کلانتری 140 باغ فیض اطلاع داده شد. با حضور واحد گشت کلانتری در محل مشخص شد جوانی 19 ساله اقدام به اسیدپاشی روی صورت و بدن مردی حدوداً 50 ساله کرده و پس از وارد کردن ضربه چاقو به ناحیه شکم و مجروح کردن وی با پنجه بوکس ضرباتی نیز به صورتش زده است اما قبل از فرار Escape توسط اهالی محل وهمسایگان محاصره و در نهایت دستگیر شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «اسیدپاشی» و هماهنگی با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، متهم برای انجام تحقیقات و مشخص شدن انگیزه ارتکاب به اسیدپاشی در اختیار اداره شانزدهم پلیس Police آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

در همان تحقیقات اولیه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که متهم یکی از دوستان نزدیک پسر شاکی به‌نام «رامبد»است؛ بنابراین تحقیقات از رامبد در دستور کار قرار گرفت و او در اظهاراتش با معرفی متهم به‌عنوان دوست نزدیکش به کارآگاهان گفت: از حدود یک سال پیش بود که در باشگاه ورزشی آموزش «پارکور» با جوانی به نام مازیار آشنا شدم؛ در مدت زمان کوتاهی دوستی ما بسیار صمیمی و نزدیک شد به گونه‌ای که بیشتر اوقات شبانه روز را با یکدیگر سپری می‌کردیم؛ همین موضوع باعث شده بود تا من از ادامه تحصیل غافل شوم و به همین علت اعضای خانواده بویژه پدرم با ادامه دوستی من و «مازیار» مخالفت کرد. پدرم دیگر اجازه نداد تا من به باشگاه ورزشی بروم و ارتباط من با مازیار را بشدت محدود کرد؛ از مازیار خواستم تا مدتی به سراغ من نیاید تا اینکه شب حادثه مازیار روی صورت پدرم اسید پاشیده و او را با چاقو و پنجه بوکس مجروح کرد.

متهم در همان تحقیقات اولیه انگیزه خودش را انتقام‌گیری اعلام کرد و در خصوص شب حادثه به کارآگاهان گفت: طی مدتی که من با رامبد دوست شده بودم، بیشترِ اوقات خودم را با او سپری می‌کردم و همین موضوع باعث شد تا من وابستگی زیادی به رامبد پیدا کنم؛ زمانی که اطلاع پیدا کردم پدرش مانع ادامه دوستی من با او شده، تصمیم به انتقام گرفتم اما جرأت این کار را نداشتم تا اینکه شب حادثه به سینما Cinema رفتم. فیلم ویژه افراد بالای 13 سال بود و صحنه‌های خشنی در فیلم وجود داشت؛ با دیدن صحنه‌های قدرت نمایی با سلاح سرد توسط شخصیت نقش اول فیلم جرأت پیدا کردم تا از پدر رامبد انتقام بگیرم؛ پس از پایان اکران فیلم بلافاصله مقداری اسید و همچنین چاقو و پنجه بوکس خریدم و با مراجعه به محل سکونت رامبد و خانواده‌اش در کمین پدرش نشستم تا اینکه از خانه خارج شد و...».

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: متهم پرونده برای انجام تحقیقات و تکمیل پرونده، با قرار قانونی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارخواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟