چهارشنبه هفته گذشته پسری جوان در یکی از خیابان‌های مرکز تهران در حال نواختن گیتار بود و رهگذران نیز دور او جمع شده بودند.

پس از پایان کار، وقتی جمعیت پراکنده شد، مردی میانسال به سمت جوان گیتاریست رفت و گفت اجازه خواندن ترانه و نواختن گیتار در خیابان را ندارد. او تجهیزات نظامی مانند بی‌سیم، گاز اشک‌آور و دستبند هم داشت و به‌نظر می‌رسید مسلح است. مرد میانسال از پسر جوان خواست که همراه او به اداره پلیس Police برود. پسر جوان اما التماس‌کنان به مرد میانسال گفت که دانشجوست و برای تأمین مخارج دانشگاه در خیابان‌ها نوازندگی می‌کند. مرد میانسال وقتی التماس‌های پسر جوان را دید، برای رها کردن او شرطی را پیش پایش گذاشت.

کارآگاه بازی

ساعتی از این ماجرا گذشته بود که جوان گیتاریست سراسیمه خودش را به مأموران گشت پلیس رساند و گفت: مردی که خودش را مأمور معرفی می‌کرد، مانع نوازندگی‌ام شد و گفت که باید با او به اداره پلیس بروم. اما در نهایت راضی شد که 3میلیون تومان به حسابش پول واریز کنم تا بی‌خیال پرونده‌سازی برای من شود.

همان لحظه از طریق موبایل‌بانک پول را به حسابش واریز کردم و او به سمت خودروی پژویی که در آن حوالی پارک شده بود رفت و پشت فرمان نشست و حرکت کرد. من به او مشکوک شدم و با موتور تعقیبش کردم و چند خیابان بالاتر دیدم که وی کلاه گیس و ریش مصنوعی‌اش را درآورد. آنجا بود که مطمئن شدم وی مأمور قلابی است و خودم را به ‌خودروی گشت پلیس رساندم.

دستگیری

با اعلام این شکایت، مأموران به جست‌وجو در خیابان‌ها پرداختند و ساعتی بعد راننده پژو شناسایی و دستگیر شد.

در بازرسی از خودروی وی تجهیزات نظامی به همراه کلاه‌گیس، ‌ریش مصنوعی و لوازم گریم صورت کشف شد. متهم که مردی 50ساله است برای تحقیق به اداره آگاهی منتقل و مشخص شد که سابقه‌دار بوده و پیش از 8بار به اتهام جرایم مختلف مانند سرقت، اخاذی و جعل عنوان به زندان Prison رفته است.

وی در ادامه برای انجام تحقیقات به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت Stealing منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت: یک سال پیش از زندان آزاد شدم اما چون سابقه‌دار بودم جایی به من کار نمی‌دادند. یک روز که در حال پرسه زدن در خیابان‌ها بودم با دیدن نوازندگی پسری جوان فکر اخاذی به سرم زد. برای اجرای این نقشه وسایل گریم خریدم تا چهره‌ام را تغییر ‌دهم و شناسایی نشوم. وی ادامه داد:

تازه این کار را شروع کرده بودم و دست به اخاذی از چند نوازنده و خوانندگانی که در سطح شهر ساز می‌نواختند و می‌خواندند زدم که گیر افتادم. این متهم با دستور قاضی Judge بهشتی بازپرس پرونده، برای انجام تحقیقات بیشتر و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 428106 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟