سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: متأسفانه دو شهید اخیر از جلیقه ضدگلوله استفاده نکرده بودند و همین موضوع یکی از دلایل عمده شهادت آنان بود. این جلیقه‌ها با تلاش فراوان تهیه شده و در اختیار محیط‌بانان قرار گرفته است تا جانشان را حفظ کند اما محیط‌بانان می‌گویند این جلیقه‌ها سنگین است و استفاده نمی‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در نیروی انتظامی نیزاز همین جلیقه‌ها استفاده می‌شود،گفت: مدیران کل استان‌ها و فرمانده‌های یگان‌های حفاظت باید بر استفاده محیط‌بانان از جلیقه نظارت کنند زیرا این موضوع بسیار مهم و غیرقابل چشم‌پوشی است و حتی می‌تواند به قیمت جان یک محیط‌بان تمام شود.

وی در ادامه به شایعه عدم حفاظت کافی جلیقه‌ها به دلیل نداشتن سرامیک اشاره و اظهارکرد: این جلیقه‌ها در همین حالت فعلی نیز برای مبارزه با اسلحه کمری و ساچمه تا ۱۰۰ درصد و برای حفاظت مقابل اسلحه شکاری تا ۹۰ درصد محافظت دارد البته با صنایع دفاع برای دریافت سرامیک‌ها رایزنی داشته‌ایم. هرچند سرامیک‌ها هم تنها ناحیه شکمی را حفاظت و البته جلیقه را سنگین‌تر می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با تأکید بر اهمیت جان هرکدام از محیط‌بانان برای سازمان و اظهار تأسف و تأثر از شهادت شهدای محیط‌بان گفت: از محیط‌بانان می‌خواهم به‌هیچ‌وجه بدون جلیقه درگشت زنی‌ها و مواقعی که احتمال درگیری وجود دارد شرکت نکنند.

محبت خانی از شناسایی متهمان پرونده شهید باشقره نیز خبر داد و گفت: این افراد ۸ نفر بودند. دو گروه ۴ نفره که ارتباطی با هم نداشتند اما درزمانی واحد با محیط‌بانان گلستانی درگیر می‌شوند. این افراد با کار تیمی نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان شناسایی و سه نفر اصلی بازداشت شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محبت خانی با تشکر از تمام مسئولان سازمانی و کشوری و لشگری که در این مأموریت همراهی کردند، گفت: محیط‌بانان حاضر در درگیری مأموران استان گلستان بودند اما درگیری در استان خراسان شمالی اتفاق افتاد. همکاری همه جانبه مسئولان دو استان باعث شد تا با سرعت بیشتری شناسایی و دستگیری عوامل این فاجعه شناسایی شوند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427930 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟