خواستگار قدیمی که در شبکه های اجتماعی اقدام به هتک حیثیت دختر مورد علاقه اش کرده بود ، توسط پلیس فتا هرمزگان دستگیر شد .

سرهنگ ‌علی اصغر افتخاری‌ رئیس پلیس Police فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram خبرداد و گفت برابر مراجعه یک خانم مبنی بر هتک حیثیت و نشر اکاذیب موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکی، فرد یا افرادی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام مطالبی کذب و خلاف واقع علیه وی انتشار داده‌اند و این موضوع باعث از بین رفتن آبروی شاکی در بین دوستان و آشنایان شده است.

سرهنگ افتخاری خاطر نشان کرد: متهم یک صفحه جعلی با مشخصات این خانم ایجاد و با تعداد زیادی از دنبال کنندگان صفحه اصلی شاکی ارتباط برقرار کرده بود. در ادامه با انجام اقدامات فنی و شگردهای پلیسی، متهم به هویت آقای "س.م" شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم از آشنایان شاکی بوده است، گفت: در بازجویی بعمل آمده از متهم، با روبه‌رو شدن با مستندات جمع آوری شده لب به اعتراف گشود و اظهار داشت با توجه به اینکه در گذشته از شاکی خواستگاری کرده است و جواب منفی شنیده است برای انتقام جویی مطالبی علیه وی در فضای مجازی منتشر نمود.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اذعان کرد: کاربران اینترنتی مراقب رفتار و اعمال خود در فضای مجازی باشند چراکه هرگونه رفتار برخلاف قوانین، جرم Crime محسوب شده و با وی برابر قانون Law برخورد خواهد شد.

این مسئول انتظامی در پایان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا است ، گفت: شهروندان در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir و بخش فوریت‌های سایبری اطلاع‌رسانی نمایند. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427850 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟