سیدیاسر رایگانی درباره حجم پرونده‌های تشکیل شده درخصوص قاچاق Contraband سوخت در سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال جاری تا روز گذشته (23مهر) تعداد 6 هزار و 726 فقره پرونده قاچاق سوخت گازی و مایع تشکیل شده که تعداد 6 هزار و 478 فقره پرونده نیز مختومه شده است.

وی ادامه داد: تعداد 146 فقره پرونده برائت گرفته و تعداد 29 پرونده نیز به دلیل عدم صلاحیت به مراجع ذی‌صلاح ارجاع شده است. برای متهمین 245 پرونده نیز قرار صادر شده است. قاچاقچیان سوخت در 5 هزار و 497 پرونده علاوه بر ضبط سوخت مکشوفه به پرداخت 67 میلیارد و 448 میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده‌اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره مهم‌ترین پرونده‌های قاچاق سوخت مربوط گفت: مهم‌ترین پرونده‌های تشکیل شده در زمینه قاچاق سوخت عبارت‌ است از: 1- خراسان رضوی ( تخلف اظهار کالای ممنوع‌الورود به نام مجاز مشروط که منجر به محکومیت 36 میلیارد ریالی متهم شد) 2-سیستان و بلوچستان برای خرید فروش و نگهداری خارج از ضوایط سوخت قاچاق که متهم به پرداخت 30 میلیارد ریال محکوم شده است. 3- قزوین مربوط به پرونده ورود و خروج غیرمجاز و بدون رعایت تشریفات گمرکی که متهم به پرداخت 24 میلیارد ریال محکوم شده است. 4-یک پرونده در خراسان جنوبی مربوط به ورود و خروج غیرمجاز و بدون رعایت تشریفات گمرکی که متهم به پرداخت 18 میلیارد ریال محکوم شده است و پرونده آخر در هرمزگان است که مربوط به مشارکت فردی در قاچاق سوخت بوده و این متهم به پرداخت 17 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 426286 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟