به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، محسن افتخاری، سرپرست دادگاه های کیفری یک استان تهران درباره آخرین وضعیت پرونده موسسه مالی اعتباری ثامن الحجج و اینکه آیا متهم اصلی پرونده به حکم خود اعتراض کرده است یا خیر اظهار داشت: متهم ردیف اول پرونده طی لایحه ای به رای دادگاه اعتراض کرده است.

این مقام مسئول در دادگستری کل استان تهران اضافه کرد: البته حکم دادگاه باید به تمام شکات پرونده ابلاغ شود که هم اکنون در حال انجام این کار هستیم اما هنوز تمام ابلاغ ها برنگشته است.

افتخاری درباره متهمان ردیف دوم و سوم این پرونده که از شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران، رای برائت گرفته اند نیز گفت: دادستانی تهران به حکم این متهمان اعتراض کرده است.

پرونده ثامن‌الحجج سه متهم دارد که دادگاه رسیدگی به اتهامات آنها طی 12 جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

متهم ردیف اول این پرونده با قرار وثیقه چهار هزار میلیارد تومانی در زندان Prison به سر می‌برد و متهمان ردیف دوم و سوم هم فعلاً به قید وثیقه آزاد هستند. متهم ردیف دوم، همسر متهم ردیف اول پرونده است.

ارزش این پرونده که 360 شاکی دارد، 13 هزار میلیارد تومان عنوان شده است؛ البته قاضی Judge باقری رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران در یازدهمین جلسه محاکمه متهمان پرونده ثامن الحجج اظهار داشت: در برخی رسانه‌ها عنوان شده این شرکت تعاونی حدود ۱۳ هزار میلیارد از اموال مردم را حیف و میل کرده است که به هیچ وجه صحت ندارد. کیفرخواست تنظیم شده است و مطابق آن مبلغ ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سپرده گیری شده است اما لازمه آن این نیست که همه مبلغ حیف و میل شده یا از بین رفته باشد.

وی افزود: این شرکت تعاونی، دارایی‌ها و اموالی دارد که به دستور قضایی توقیف و از دسترس این شرکت تعاونی خارج شده است و در اختیار مراجع قضایی قرار دارد تا در رابطه با آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

قاضی باقری ادامه داد: مبلغی که در جلسه 24 تیر 97 از سوی بانک مرکزی اعلام شد، حدود چهار هزار میلیارد کسری برای شرکت تعاونی بوده است که به‌ عنوان ضرر وارده به سپرده‌گذاران و تراز منفی شرکت تعاونی است که البته روی این مبلغ هم بحث وجود دارد و متهم آن را انکار می‌کند.

وی تاکید کرد: اینکه در رسانه‌ها اعلام کنند کل اموال سپرده‌گذاران حیف و میل شده و از بین رفته است، صحت ندارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

نگهداری پلیس مهربان از نوزاد 4 ماهه به خاطر امتحان مادر بچه + عکس

سخن عجیب یک اعدامی به خانواده مقتول پیش از اجرای حکم

اصرار عجیب متین برای ازدواج با زنی که همسن مادرش است!

لحظه وحشتناک زنده زنده سوختن 2 دختر مقابل چشم مادرشان + فیلم 16+

نقشه مرموز مرد خسیس برای نپرداختن مهریه عروس خوش قلب + عکس

اعتراف باند حسین دماغ / آن ها به هر خیابان تهران می رفتند آسایش را می گرفتند + عکس

ضرب و شتم وحشیانه آزاده توسط شوهرش بخاطر حامله شدنش!

گفتگو با مردی که برای آموزش دزدی در تهران کلاس برگزار می کرد + عکس

دستگیری دختران و پسران در استخر پارتی / نیوشا کیست؟

رد پای پریسا در قتل مرد موتورسوار / او با مهدی چه سر و سری داشت؟

دومین ملکه زیبایی عراق هم تهدید به مرگ شد + عکس شیماء قاسم

6 سال زندان برای محسن افشانی در پرونده حلما + عکس و حکم

قتل فجیع کودک 5 ساله در اسلامشهر توسط پیرمرد 75 ساله

نقشه زن بی وفا برای خوشگذرانی / مرد مشهدی در اتاق دفن شده بود ! + عکس تلخ

اعدام به خاطر قتل پسر نخبه تهرانی / وقتی وارد خانه شدم او و دخترم تنها بودند !

 

کدخبر: 421385 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟