بن سلمان در یک قدمی اعتراف به قتل  خاشقچی+عکس

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع خود گفت که عربستان سعودی در حال ایجاد زمینه‌های لازم برای قبول مسئولیت قتل Murder «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است؛ سعودی‌ها می‌خواهند مرگ وی را نتیجه «اشتباهات صورت‌گرفته در حین بازجویی» اعلام کنند.
جمال خاشقچی که چندی بود به منتقد سیاست‌های آل‌سعود بدل شده بود، سه‌شنبه دو هفته پیش برای انجام امور اداری مربوط به ثبت ازدواج جدید خود وارد کنسول‌گری عربستان در استانبول شد ولی هیچ‌گاه به نامزد چشم به راه خود که در بیرون کنسول‌گری منتظرش بود، ملحق نشد. 
عربستان ابتدا حضور وی در کنسول‌گری را تکذیب کرد و مدعی شد که خاشقچی سریعاً از این محل خارج شده؛ فیلم‌های دوربین‌های مداربسته خیابان‌های اطراف اما این ادعا را به راحتی تکذیب کرد. 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از سوی سعودی‌ها به خاطر «پرهیز از پیش‌داوری» در خصوص این مسئله، ستایش شده بود، امروز گفت که قتل خاشقچی شاید کار «عوامل خودسر» باشد. 
«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هم امروز به ناگاه اعلام کرد که راهی عربستان می‌شود. 
حالا پس از طرح ایده «عوامل خودسر» توسط ترامپ Trump و در ساعاتی که وزیر خارجه آمریکایی‌ها راهی غرب آسیا شده، سی‌ان‌ان از ایجاد آمادگی در میان حکام آل‌سعود برای قبول قتل «اشتباهی» خاشقچی خبر داده است. 
واشنگتن‌پست پیش از این گفته بود که سرویس اطلاعاتی ترکیه با استفاده از میکروفن‌های جاسوسی تعبیه‌شده در کنسول‌گری عربستان، صدای خاشقچی را در حین بازجویی منتهی به مرگ ضبط کرده اما از بیم رسوایی جاسوسی از یک هیئت دیپلماتیک رسمی یک کشور خارجی در خاک ترکیه، نمی‌تواند این فایل صوتی را منتشر کند. 
ترامپ هم چند روز پیش گفته بود که درباره این فایل چیزهایی شنیده اما آن را نشنیده است. 
آخرین تحول چشمگیر پیش از خبر سی‌ان‌ان، ورود هیئت بازرسان ترکیه‌ای به محل کنسول‌گری عربستان در استانبول بود که هنوز خبری از نتایج این تحقیق منتشر نشده است.
خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425981 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟