سرهنگ محمد اقبالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس Police فتا استان و اعلام شکایت مبنی‌بر این که مبالغ هنگفتی از حساب آن‌ها کسر شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این که فعالیت مجرمانه کلاهبرداران در این بخش حرفه‌ای و بدون باقی گذاشتن کوچکترین ردی از آن‌ها بود، شناسایی و دستگیری اعضای باند را دچار پیچیدگی می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان البرز بیان کرد: ماموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری 9 نفر از اعضای باند کلاهبرداری Fraud شدند که این افراد با اجاره یک دکه در مسیر گذر مسافران از استان البرز اقدام به کپی کارت‌های بانکی کرده و به این شیوه از 120 نفر از شهروندان به میزان 20 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند.

اقبالی در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداران اظهار کرد: در ابتدا یک زن و شوهر با هویت جعلی اقدام به اجاره یک دکه در شهرستان نظرآباد استان البرز کرده و با استفاده از یک دستگاه پوز، کارت‌های بانکی مشتریان را کپی و رمزهای آنها را نیز یادداشت می‌کردند.

وی با بیان این که متهمان با همین شیوه و به صورت باندهای چندنفره در شهرهای کرج، تهران و قزوین از مشتریان خود کلاهبرداری کرده‌اند گفت: سردسته این باند کلاهبرداری در خارج از کشور به سر می‌برند که از سوی پلیس اینترپل تحت تقیب می‌باشند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 425874 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟