ناپدید شدن کسانی که از یک قتل خبر داشتند! + عکس

مجتهد" فعال توئیتری و افشاگر سعودی تأکید کرد بن سلمان ولیعهد سعودی کسانی را که در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دست داشته اند و یا به نحوی از این موضع اطلاع دارند، ربوده و ناپدید می کند.علی مرتضی خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی گفت، واکنش های روزانه به قضیه ناپدپد شدن جمال خاشقجی رونامه نگار مخالف سعودی همچنان ادامه دارد و واکنش های بین المللی به ویژه پس از انتشار جزئیات این مسئله در روزنامه های ترکیه، گسترده تر و شدیدتر شده است.
دونالد ترامپ Trump رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس، عربستان را در صورتی که جمال خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول به قتل Murder رسیده باشد به اعمال مجازات شدید تهدید کرد. ترامپ در این خصوص گفت: "تا به حال هیچ کسی از حقیقت ماجرا خبر ندارد، اما ما به زودی خبردار خواهیم شد. مسئله در دست بررسی است و ما آن را به دقت مورد بررسی قرار می دهیم. اگر اخبار منشر شده در مورد قتل خاشقجی صحت داشته باشد من شدیدا خشمگین خواهم شد". از سوی دیگر و در واکنش به ماجرای ناپدید شدن خاشقجی، شماری از شخصیت ها و مؤسسات بین المللی حضور خود را در کنفرانس سرمایه گذاری در عربستان لغو کردند.
منابع رسانه ای گزارش دادند شبکه های تلویزیونی، خبرگزاری ها و روزنامه هایی مانند سی ان ان، نیویورک تایمز، سی ام بی سی، بلومبرگ و فایننشال تایمز و شرکت های اوبر، زیمنس و چند شرکت دیگر و شمار زیادی از بازگانان و تجار هم این کنفرانس را تحریم و چند شرکت نیز قرارداد های مهم خود را با عربستان لغو کردند. پایگاه خبری میدل ایست آی از وجود نامه ای با امضای ۱۳ نماینده پارلمان انگلیس خبر داد که در آن از جرمی هانت وزیر خارجه این کشور خواسته اند تحقیقات در زمینه ناپدید شدن خاشقجی را آغاز کند. این نمایندگان در نامه خود تأکید کرده اند قضیه ناپدید شدن خاشقجی دارای پیامد های جدی بر آینده عربستان و روابطش با همه کشور های لیبرال دموکرات در سراسر جهان است.
از سوی دیگر روزنامه ایندیپندنت از طریق یک منبع آگاه نزدیک به لندن و ریاض مطلع شده است مسئولان انگلیسی در حال تدوین فهرستی از مقامات حکومتی و امنیتی سعودی هستند تا در صورت اثبات ایفای نقش در قتل خاشقجی آن ها را مورد تحریم قرار دهند. این روزنامه، دولت انگلیس با صدور بخشنامه هایی به وزارت خزانه داری و سایر وزارتخانه ها بر ضرورت تعیین اسم مسئولانی که در قتل احتمالی خاشقجی دست داشته اند تأکید کرده است.
در همین چارچوب، "مجتهد" فعال توئیتری مشهور سعودی مدعی شده است ولیعهد عربستان هر کسی را که در قتل خاشقجی نقش داشته است و یا اطلاعی از این قضیه دارد ربوده و ناپدید می کند. مجهتد همچنین عدم حضور سه روزه سعود القحطانی مشاور دیوان پادشاهی سعودی را در صفحه توئیتر سوال برانگیز خوانده است!خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425517 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟