شکل گیری روابط عاطفی در سن 13 سالگی از سوی شما با پسر 17 یا 18 ساله از فامیل به نظر زود هنگام بوده و اگر از سوی شما تعریف عشق و ازدواج دارد ولی معمولا از سوی پسر، بیشتر تعریف سرگرمی Hobby و تفریح دارد. در ضمن تصمیمات و کنش های این سن چه در شما و چه در طرف مقابل تان به شدت هیجان مدارانه و متغیر است تا مدبرانه و با ثبات و همین است که سرکار از عبارت «می دانم حرفش برخلاف شخصیت و طرز فکرش است» استفاده می کنید.

به او وابسته شدید

بنا بر پیامک تان و به احتمال زیاد به پسر مورد علاقه تان وابسته شده اید و همه فکر و ذهن شما را مشغول خود کرده که تمایل دارید به هر نحوی که شده از رنجش این همه فکر بی حاصل خلاص شوید. اولا باید به این اعتقاد و باور برسید که ازدواج در سن و شرایط شما و وی، چندان شدنی نیست و گاه محال و در ثانی بعید است پسری در سن وی توان ازدواج با شما را داشته باشد. سوم این که آیا اصلا وی به ازدواج با شما اصرار دارد یا صرفا می خواهد با شما رابطه معمولی داشته باشد که تشخیص این دو برای شما ممکن نیست و نیاز دارید فرد خبره سومی به شما کمک کند که بهترین گزینه مشاور و روان شناس خانواده است.

نگاه مدبرانه داشته باشید نه خودمحورانه

پذیرش آن چه طرح شد در گام نخست، زمینه را فراهم خواهد کرد تا به موضوع نگاه مدبرانه داشته باشید نه صرفا خود محورانه. تصمیم شما برای ادامه رابطه یا ختم آن به این بستگی دارد که تعریف درست و منطقی از رابطه داشته باشید.

برای مثال اگر برای شما مسجل شود که پسر فقط قصد دوستی و تفریح داشته و دارد آیا حاضر به ادامه رابطه با وی هستید؟ یا فرض محال اثبات شود که وی قصد ازدواج داشته و دارد، چه تصمیمی خواهید گرفت؟ در مجموع حتی اگر فرض دوم درست باشد فقط درصد اندکی از امکان ازدواج شما شکل گرفته و موضوعات کفویت زوج و انتظارات خانواده ها از جمله مهریه و بده بستان های معمول بین خانواده عروس و داماد مانده است و از همه مهم تر موافقت و رضایت خانواده ها بر ازدواج این چنینی در این سن و شرایط که معمولا مخالفت جدی به همراه دارد نیز مانع جدی بر سر ازدواج شما خواهد بود.

ازدواج تان پایدار به نظر نمی رسد

نکته مهمی که شما باید به آن دقت کنید، این است که برای یک ازدواج با دوام، گرم و صمیمی، وجود میل و عشق فقط شرط لازم است و نه کافی. عشق بین زوج به هیچ وجه مساوی با خوشحالی و خوشبختی زوج در آینده نخواهد بود بلکه توان و قابلیت رفتاری و مهارتی و شناختی زوج در حفظ این علاقه مندی و حتی افزودن به آن شرط لازم برای بقای کیفی ازدواج خواهد بود که تجربه و علم نشان می دهد این موضوع در ازدواج های با سن بالاتر از سن شما محقق تر خواهد شد و ازدواج در سنین کم و صرفا بر اساس نیاز یا میل دوطرفه از دوام چندانی برخوردار نخواهد بود. در مجموع توصیه اکید می کنم برای گرفتن تصمیم دقیق و معتبر به هیچ وجه فقط بر منطق و هیجان خود یا پسر مورد علاقه تان اتکا نکنید که به شدت سو گیری می شود و خودشیفته مآبانه خواهد بود چراکه برای رسیدن به معشوق هر مسیر و وسیله ای قابل توجیه می شود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلمی تازه از لحظه تیرباران ملکه زیبایی عراق داخل ماشین لاکچری اش + تصویر

حمله وحشیانه پرنده فروشهای اهوازی به مامور پلیس زیر پل کارون + فیلم و جزئیات

اعتراف تلخ عمه لیلا به حمید / با او در کودکی چه کرده بودند؟

اقدام وحشتناک زن بی رحم برای محبوبیت در اینستاگرام + عکس

پایان مرگبار علاقه 2 پسر به یک دختر کرجی

دردسر مرگبار جا ماندن گاز استریل در شکم زن تهرانی پس از زایمان

حمله جن ها به مرد جوان در کرج + فیلم 16+

نقشه زن 38 ساله برای ازدواج شانسی با پسر 23 ساله

تجاوز وحشیانه راننده تاکسی اینترنتی تهران به زن شیرازی + فیلم و عکس

ناگفته های تلخ حلیمه 11 ساله از تلخی های زندگی اش+ فیلم گفتگو

مرد شیطان صفت ییلاق ماسال دستگیر شد / او به زن تجاوز کرده بود

اعتراف قاتل تاره فارس ملکه زیبایی عراق + عکس و جزئیات

تجاوز به دختر باکره در خانه زن مطلقه+عکس

 

کدخبر: 420549 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟