به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، بدون شک کسانی که بیشترین تاثیر مثبت را در زندگی کنونی ما داشته اند معلمانی بوده اند که سالها پیش و حین تحصیل به ما چیزهای فراوانی را آموخته اند. آنها نه تنها با آموزش محتویات کتاب های مختلف در رشد تحصیلی دانش آموزان خود و جایگاهی که امروز به آن رسیده اند نقش بزسایی داشته اند بلکه از نظر اخلاقی و شخصیتی بهترین الگو برای هر یک آنها به شمار می رفتند. به همین دلیل هیچ دانش آموز قدردانی هرگز زحمات معلمانش را نادیده نمی گیرد بخصوص آنکه اگر اکنون به درجات بالا در تحصیل رسیده و موفق به کسب موقعیت اجتماعی ممتاز شده باشد.

"چن زی رونگ" یکی از همین دانش آموزان قدردان است. او که یک فارغ التحصیل رشته پزشکی از دانشگاه است پس از آنکه باخبر شد معلم دوران دبستانش با مشکل کبد دسته و پنجه نرم می کند تصمیم گرفت بخشی از کبد خود را به معلم سابقش اهدا کند. این پزشک Doctor 25 ساله با اهدا 67 درصد از کبد خود به معلم پیشین خود شانس دیگری برای زندگی داد. خانم "لیانگ فنگ" به مدت پنج سال هنگامی که این پزشک دوران دبستان خود را در مدرسه ای با نام کونگ مین واقع در منطقه کوانتان می گذراند معلم او بود. این در حالی بود که دختر لیانگ نیز در همین مدرسه، همکلاسی چن بود.

چن پس از اطلاع از مشکل کبد معلمش و نیاز فوری او به عمل پیوند تصمیم گرفت بخشی از کبد خود را به او اهدا کند. خوشبختانه عمل پیوند کبد با موفقیت در بیمارستانی در سنگاپور انجام شد. گفته می شود هر دوی آنها در حال سپری کردن دوره نقاهت خود در این بیمارستان هستند. بنا به اعلام پزشکان بیمارستان وضعیت چن با شروع رشد کبد روز به روز بهبود می یابد. معلم او نیز درمان دیالیز خود را تا رسیدن به شرایط عادی آغاز کرده است.

انتشار این خبر در شبکه های اجتماعی مالزی با بازخورد مثبت کاربران همراه شد. یکی از کاربران با قهرمان خواندن این پزشک در کامنتی نوشت : " چن باید بخاطر این عمل قهرمانانه اش مورد تمجید قرار گیرد. آسان نیست فردی به راحتی بخشی از عضو حیاتی بدنش را اهدا کند. برای چن و معلمش از خداومت آرزوی سلامتی Health می کنم. چن، تو یک قهرمان واقعی هستی."

8634998_894

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

رسوایی یک مدرسه دیگر این بار در تبریز! / امنیتی ها گزارش دادند! + سند

اتفاق شوم برای مهتاب کرامتی در "جاده قدیم" +تصویر

 

تتلو اسیر روح پاک آتنا اصلانی شد / پدر دخترک چه گفت؟! + صدا

این 29 مرد مخوف می خواستند عاشورا را به هم بریزند + عکس بدون پوشش

قتل یک شرور در زندان / هر دو گوش او را بریدند + عکس

جزییات شفا پیدا کردن مرد معروف در حرم امام رضا (ع) + تصویر

جزییات عملیات وحشتناک در عاشورا / 26 داعشی دستگیر شدند!

فوری / فیلم لحظه سرقت مسلحانه از طلافروشی در ارومیه + جزئیات

تجاوز پدر ایدزی به 2 دخترش + عکس

سر مردی را در آبادان بیخ تا بیخ بریدند!

21 مسافر اتوبوس شب گذشته در جاده نطنز زنده زنده سوختند + فیلم و اسامی قربانیان

فیلم لحظه پیدا شدن پیکر شهید «درستی» با پیراهن مشکی

حمید 16 ساله همکلاسی هایش را آلوده می کرد! / او از رقص شروع کرد!

اعتراف شوم خواننده زیرزمینی عروسی های تهران / زنان را به خلوت می برد و ... ! + عکس

پاتوق شوم جوانی که 3 خواهر بزرگتر از خود داشت!

تتلو به حبس و شلاق محکوم شد + حکم

تجاوز گروهی 12 سرباز به دختر 19 ساله / ناگفته های تلخ دختر جوان + عکس

کدخبر: 416578 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟