علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری فارس صبح دوشنبه در نشست خبری اعلام رای برخی از پرونده های کیفری و اقتصادی در استان فارس گفت: دستگاه قضایی در زمان مناسب با متجاوزان به امنیت و اقتصاد کشور برخورد قاطع دارد.

وی ادامه داد: شاید انتشار اسامی مجرمان مورد خواست عده ای نباشد اما مورد خواست مردم است.

رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: هرزمانی موضوع برخورد با مفاسد اقتصادی مطرح می شود برخی احساس نگرانی می کنند که از گذشته بوده است.

القاصی مهر افزود: برخی عنوان می کنند به چه دلیل فساد ۲ سال پیش اعلام می شود در حالیکه معیار و مبنی دارد و سلیقه ای نیست و باید در چهارچوب قانون Law اگر لازم است اطلاع رسانی شود اقدام کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس تکلیف مواردی را اعلام کردیم که در اثبات گناهکاری آنها تردید نیست و حکم قطعی دارند و برخی اسامی منتشر شده حکم قطعی آنها کمتر از یک هفته اعلام شده بود.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: جای تاسف دارد که اعلام اسامی مجرمان را گروهی باعث بدبینی می دانند در حالی که انتظار و مطالبه مردم همین است و مردم باید بدانند کسی که تخلف کرده دستگاه قضایی در یک فرآیند قانونی به آن رسیدگی می کند.

القاصی مهر تاکید کرد: مدیران ارشد باید مانع فساد و تخلف در دستگاه تحت مدیریت خود باشد و اگر اسامی مربوط به چند ماه و یا سال پیش است به معنی این نیست که در این روزها کسی دستگیر نشده است.

وی افزود: طی چند روز گذشته دستگیری شهردار، بخشدار، اعضای شورا، کارمند اداره و... داشته ایم اما پرونده های آنها در حال بررسی و رسیدگی است و زمانیکه حکم آنها قطعی شد اسامی آنها نیز اعلام می شود.

رئیس کل دادگستری فارس یادآور شد: دستگاه قضایی به صحبت های افراد توجه نمی کند و طبق قانون رفتار خواهد کرد.

القاصی مهر ادامه داد: در برخی موارد سازمان بازرسی در ادارات و سازمان ها ورود کرده و بر علیه آنها اعلام جرم Crime شده است و به سازمان ها و وزارتخانه مربوطه نیز اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: پیگیری مدیر مجرم احتیاج به هماهنگی با کسی نیست و دستگاه قضایی می تواند مستقیم ورود کند.

رئیس کل دادگستری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرونده های در دست اقدام نیز گفت: برخی از این پرونده ها در حال طی کردن مراحل قانونی است که در زمان قطعی شدن اسامی آنها نیز اعلام می کنیم.

القاصی مهر با اشاره به برخورد با جرائم امنیتی نیز افزود: در طی ۲ سال اخیر در موضوع تجاوز Rape به عنف در سال ۹۵، ۱۶ نفر و در سال جاری ۳ نفر و سال گذشته ۷ نفر با حکم اعدام execution مواجه شدند و در ۲۶ مورد اعدام داشته ایم که تمامی مراحل قانونی طی شد.

وی ادامه داد: ۹ نفر به جرم تجاوز به عنف نسبت به یک خانم با هویت مشخص تحت پیگرد قرار می گیرند و پرونده در دست اقدام قرار گرفت که در شعبه سوم دادگاه کیفری استان تمامی افراد به اعدام محکوم شدند و تمامی احکام تایید شد که اسامی آنها عبدالخاق صفایی، بهنام روستایی، محمد رضا صفایی، داوود زارعی، علی شاه علیان، حمیدرضا صفایی، علی اکبر حقیقی، احسان صفایی، مهدی زمانی در انتظار اجازه اعدام هستیم هرچند که شاکی نیز رضایت داده است.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: برخورد با کسانی که با نام دستگاه های دولتی و قضایی سوء استفاده و یا اعمال نفوذ کردند تحت تعقیب قرار گرفتند و برخورد قاطع با آنها انجام شده است.

القاصی مهر یادآور شد: از سال ۹۰ تاکنون ۱۹۰۸ نفر به عنوان دلالی و سوء استفاده به نام دستگاه قضایی دستگیر شدند تا ۱۰ سال نیز به زندان Prison محکوم شده اند.

وی ادامه داد: صفی الدین عبداللهی به جرم اعمال نفوذ و کسب ۸ میلیار ریال به ۴ سال حبس تعذیری محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: بهنام آدابی نیا مشهور به سید مهدی حسینی به اتهام کلاه برداری به ۱۰ سال و نیم زندان محکوم شد.

القاصی مهر ادامه داد: دبیرخانه رصد و پیگیری پرونده های مهم راه اندازی شده که در طول رسیدگی به این پرونده، قابل پیگیری است.

وی یادآور شد: در بحث مقابله با مفاسد مالی پرونده هایی نیز مربوط به مجموعه قضایی استان بوده که در حال رسیدگی است.

رئیس کل دادگستری فارس تصریح کرد: پرونده مربوط به سازمان همیاری های شهرداری استان بررسی و رای نهایی نیز صادر شد اما فرد ماهم تاکنون دستگیر نشده است.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اعتراف رقیه به فیلمبرداری غیر اخلاقی از اعضای شورای شهر بابل درتاریکخانه / آخرین خبر از پرونده

این 2 مامور در تهران راز مخوفی داشتند + عکس بدون پوشش

این 2 مرد را می شناسید / آن ها مسافران شیطانی در تهران بودند + عکس

همخوابی بیشرمانه نامادری با پسر 14 ساله شوهرش / نصف شب به سراغم آمد و ...+عکس

پیدا شدن جسد دوم در پارتی مستانه ساحل تاریک بابلسر !+ عکس

تنها زن عضو شورای شهر بابل برادرش را تحویل دادستانی داد +عکس

تن فروشی خیابانی رکسانا برای انتقام از نامزد خائن!

مریم کاظمی کارگردان و مدیر تئاتر شهر تهران دستگیر شدند + عکس

پشت‌پرده فیلم‌های غیر اخلاقی در شورای شهر بابل / زن عکاس چه نقشی داشت؟

زهره 18 ساله بچه حمید 15 ساله را سقط کرد!

پسر بی حیا در نوشابه دختر دانشجو روان گردان ریخت و با پدر شیطان صفتش سراغ او رفت!+عکس

تجاوز پسر جوان به زن 68 ساله همسایه / این زن هیچ شکایتی نکرد!

جمشید برای تجاوز به مهتاب او را با بی ام و ریسش به ویلای رییس خود برد!

شوهر بی غیرتم می دانست ناصر رفتار عاشقانه با من دارد ولی باز هم مرا با او تنها می گذاشت !

 

کدخبر: 415234 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟