علی القاصی‌مهر ظهر امروز در نشست خبری با موضوع فعالیت دستگاه قضایی در برخورد با متهمین جرائم اقتصادی اظهار داشت: از آنجایی که برخورد و مبارزه با جرائم اقتصادی تنها وظیفه دستگاه قضایی نیست، تصمیم گرفته شده براساس ماده 36 قانون Law مجازات اسلامی نام و محکومیت مفسدین اقتصادی اعلام شود.

رئیس کل دادگستری فارس گفت: منوچهر قائدی، شهردار سابق صدرا به جرم Crime اختلاس، ارتشا، جعل امضا، جعل پروانه ساخت، دریافت 210 سکه بهار ازادی، دریافت یک دستگاه اپارتمان به ارزش 300 میلیون و عدم اعلام اختلاس در مجموعه تحت امر به دستگاه قضایی به 31 سال حبس، انفصال از خدمات دولتی، 2 سال تبعید به ایرانشهر، رد مال و جزای نقدی و همچنین منع اقامت در شیراز و خروج از کشور محکوم شد

وی با اشاره به مطلب فوق درباره پرونده اختلاس در حوزه شهرداری صدرا و شهرداری آباده گفت: ابراهیم فریدونی مدیر اجرایی وقت شهرداری صدرا و محمدرضا صفائیان به دو سال حبس و شلاق Whip و تعلیق از خدمات دولتی و داریوش خاکسار به جزای نقدی و 2 سال حبس و شلاق محکوم شدند.

القاصی‌مهر با بیان اینکه در پرونده شهرداری صدرا 11 متهم شناسایی و دستگیر شدند افزود:طیبه آگین به 2 سال حبس و شلاق، مصطفی رهنما به 5 سال حبس و شلاق محکوم شدند و امین کشاورزی معاون فنی وقت شهرداری صدرا نیز به 18 سال حبس تعزیری، جریمه‌ی نقدی و برای تکمیل کیفر به 2 سال تبعید به ایرانشهر و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است. حسن دهقانی دبیر کمیسیون ماده 100 وقت شهرداری صدرا نیز به تحمل 9 سال حبس و جزای نقدی و انفصال دائم از خدمات دولتی و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: حسن فریدونی آزاد به 5 سال حبس تعزیری، اسماعیل مختاری به هفت سال حبس تعزیری، جزای نقدی محکوم شدند و اکثر این متهمان به انفصال از خدمات دولتی محکوم شدند و 2 سال ممنوعیت سکونت در شهرستان شیراز برای آنان از سوی قاضی Judge لحاظ شده است.

القاصی گفت: امید ترک‌زاده نیز به اتهام پرداخت رشوه به امین کشاورزی به حبس و ممنوعیت اقامت در شهرستان شیراز و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور و سید حسن انجوی‌نژاد به اتهام فراهم کردن موجبات تحقق جرم به 3 سال حبس و 2 سال ممنوعیت اقامت در شهرستان شیراز و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور مورد محکومیت قرار گرفته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه متهم ردیف ششم این پرونده برائت گرفته است، گفت: مسعود محمدی نیز در این پرونده به 5 سال حبس تعزیری، جزای نقدی و 3 سال انفصال از خدمات دولتی و 2 سال منع اقامت در شیراز و 2 سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به سایر احکام پرونده‌ فساد مالی آباده گفت: مهدی رهنما شهردار آباده، به 8 سال حبس و انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی، مسلم لطفعلیان، 4 سال حبس و ابطال معاملات، جهانشاه رئیسی به 6 ماه حبس، محمدرضا ثابت اقلیدی به 4 سال حبس و جزای نقدی و سید سعید حسینی به زندان Prison و جزای نقدی، سعید جعفری شورباخلو به 7.5 سال حبس و انفصال از خدمات دولتی محکوم شده‌اند.

این مقام قضایی با اشاره به مجرمین پرونده‌‌های اختلاس در بانک‌های استان فارس گفت: در بانک کشاورزی شعبه سپیدان هادی خسروی به عنوان رئیس وقت بانک به جرم جعل امضا و مشارکت در اختلاس و انفصال دائم از خدمات دولتی به 8.5 سال حبس و علیرضا نباتی به اتهام سوءاستفاده مالی در یکی دیگر از شعب بانک کشاورزی به 15 سال حبس تعزیری، جزای نقدی قانونی و انفصال10 ساله از خدمات دولتی از جمله محکومیت افراد است.

القاصی‌مهر بیان کرد: پرونده‌ بانک کشاورزی شعبه‌ کوار نیز شهرام متکبرپور، علی‌اکبر فیروزی‌پور، محمد امین طهماسبی بیگلو به عنوان متهمان این پرونده به حبس و رد مالی، جزای نقدی محکوم و تعدادی از این افراد متواری و تحت تعقیب دستگاه قضایی و امنیتی قرار دارند.

وی به 21 فقره کلاهبرداری Fraud در بانک تجارت به مبلغ 400 میلیون ریال اشاره کرد و افزود: مهدی خدامی به عنوان کارچاق کن به 4 سال حبس و جزای نقدی به شکات محکوم شد.

القاصی مهر با بیان اینکه موضوع دیگر پرونده کلاهبرداری و اختلاس گفت: در یکی از شعب بانک رفاه شیراز حسین بشات ، بهروز جعفری اهرمی‌زاده، علیرضا موسوی به حبس محکوم شده اند تمامی این افراد از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم و دو نفر از متهمان نیز متواری و تحت تعقیب پلیس Police هستند.

وی بیان کرد: برای پرونده کلاهبرداری شعب بانک ملی استان نیز جواد ایزدی به 4سال حبس و صدیقه شهابی به 2 سال حبس و جلیل آهنگرانی نیز به حبس و جزای نقدی محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت هستند.

رئیس کل دادگستری فارس تاکید کرد: معرفی متهمان و اعلام جرم گوشه‌ای از فعالیت دستگاه قضایی و برخورد با پرونده‌های مختلفین است که دادگستری فارس وظیفه دارد برحسب قانون با قاطعیت تمام برخورد کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

پشت پرده واقعی ورود جنگنده اسرائیلی به آسمان ایران !

فاجعه در نزدیکی تهران / انفجار آتشفشان دماوند بزودی!

راز جمجمه انسان در جردن تهران فاش شد! + عکس

خانم بازیگر درگذشت + جزییات

زنم خائن بود سرش را بریدم! / با چشمان خودم دیدم! +عکس

تایید فساد مردان عراقی با زنان ایرانی در مشهد توسط یک مقام!

خانم مجری در برنامه زنده با چاقو به جان خود افتاد! +تصویر

تجاوز خونین پسر همسایه به شیلا 11 ساله در اتاق خواب + عکس

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

خودکشی عجیب زن تهرانی در شیان!

 

کدخبر: 413010 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟