به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، سرهنگ مالکی معاون اجتماعی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروزه کلاهبرداری‌های مالی در فضای مجازی با شیوه و شگرد‌هایی خاصی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از این شگرد‌های کلاهبرداری، تبلیغ فروش وام کم بهره در فضای مجازی است.

سرهنگ مالکی معاون اجتماعی پلیس Police استان با بیان اینکه شهروندان باید مراقب کلاهبرداری‌های گسترده افراد در سایت‌های دیوار و شیپور توسط سودجویان باشند، افزود: افراد سودجو و کلاهبرداران با درج آگهی‌های دروغین تحت عنوان فروش وام کم درصد از طریق سایت دیوار و شیپور اقدام به کلاهبرداری Fraud و سودجویی از شهروندان می‌نمایند.

وی ادامه داد: افراد سودجو و کلاهبرداران، با جلب اعتماد مشتریان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از آنان دریافت می‌کنند و پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن نیستند.

این مسئول انتظامی تاکید کرد: برای دریافت وام حتما به بانک مراجعه کنند و به هیچ عنوان به تبلیغاتی که در فضای مجازی"سایت دیوار و شیپور" یا شبکه‌های اجتماعی می‌شود اعتماد نکنند، چرا بانک‌ها هیچگونه تبلیغاتی در فضای مجازی برای فروش وام یا تسهیلات بانکی ندارند و این تبلغات از سوی کلاهبرداران منتشر می‌شود.

سرهنگ مالکی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات شهروندان از دیگر شگرد‌های کلاهبرداران سایبری است که با ترفند فروش وام اطلاعات شهروندان را جمع‌آوری کرده و در گام بعدی اهداف مجرمانه خود را به اجرا بگذارند، تاکید کرد: به هیچ عنوان به این تبلیغات اعتماد نکرده و اطلاعات خود را در اختیار اینگونه افراد نگذارید، چرا که این افراد با جمع‌آوری اطلاعات افراد به دنبال اجرای اهداف مجرمانه خود و سوء استفاده از این اطلاعات هستند.

 

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / حسینی مجری ری استارت در فرودگاه دستگیر شد + عکس

عشقبازی نوعروس 19 ساله با مرد غریبه / امیر همخوابی آن دو را دید !

تهرانی ها، این 4 تبهکار را می شناسید؟! + عکس بدون پوشش

تجاوز وحشیانه به دختر خاله 20 ساله در مشهد

نقشه شیطانی 6 مرد برای زن جوان در یک خیابان خلوت مشهد

مرگ عجیب زهرا کریمی 14 ساله در بیمارستان یزد +عکس

سهیلا با پسر همسایه سر قرار بود که پدرش سر رسید !

اقدام شیطانی مدیر زن سایت فیلم های غیر اخلاقی با دانش آموزان دبیرستانی + عکس

فیلم / سرقت طلا به سبک دلبری و عشوه‌گری از مغاز طلافروش

پایان تلخ ارتباط مرموز یک زن با پسر جوان اهری

مرد شیطان صفت با 7 دختر جوان حمام کرد !+ عکس

متین مرا باردار کرد و با دختر دیگر داماد شد!

همخوابی شیطانی مجید با زن بیوه در شرکت همسرش !

سیمین مرا به سمت روسپی شدن کشاند / من شوهر

کدخبر: 410047 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟