خانواده همدانی با یک  گرگ زندگی می کردند

به گزارش رکنا، بهاره نوری صفا گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر زنده‌گیری و نگهداری گرگ در یک منزل مسکونی، با حکم قضائی و با همراهی ماموران انتظامی این منزل بازرسی شد.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در جریان این بازرسی یک قلاده گرگ یک و نیم ساله را کشف کردند که پس از تیمار و معاینه بدنی توسط دامپزشک، تحویل باغ وحش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: این فرد مدعی بود که یک روز پیش گرگ را در دامن طبیعت گرفته و قصد داشت موضوع را به عوامل محیط زیست اطلاع‌رسانی کند. البته آثار به‌جا مانده از قلاده بر گردن گرگ، گویای این بود که این‌گونه جانوری سه ماه پیش زنده‌گیری شده است.

وی بیان کرد: وضعیت نامناسب محل نگهداری منجر به لاغری و ضعیف‌شدن این‌گونه جانوری شده بود و این گرگ گرسنه با توجه به اینکه توان زندگی در طبیعت را ندارد، تحویل باغ وحش شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست همدان اظهار کرد: برخی روستاییان با زنده‌گیری گرگ و تلفیق با سگ، نسل جدیدی با عنوان گرگاس را به وجود می‌آوردند.

نوری صفا تاکید کرد: گرگاس و گرگ به علت نزدیک شدن و زندگی در جامعه انسانی، بسیار خطرناک‌تر از دیگر گرگ‌هایی هستند که در طبیعت زندگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه حیوانات وحشی همواره از انسان هراس دارند، اضافه کرد: در صورت نزدیک‌شدن و زندگی گونه‌های وحشی در جوامع انسانی، ترس آنها فروکش کرده و در صورت فراهم بودن فرصت به دام، احشام و حتی کودکان و کهنسالان حمله می‌کنند.

بنا براین گزارش، اهالی دو شهرستان رزن و بهار استان همدان، از اوایل سال 90 تاکنون، چندین نوبت مورد هجوم و حیوانات درنده به ویژه حمله گرگ قرار گرفته‌اند.

اواسط تیرماه سال 94 گرگ در سه نوبت وارد دو روستای تخت و ملابداغ از توابع بخش سردرود شهرستان رزن شد و در دو حادثه Incident که در دو روز متوالی رخ داد، گرگ از ناحیه گردن و صورت، یک دختر و پسر حدود چهارساله را در این دو روستا زخمی کرد که با حضور به موقع اعضای خانواده، گرگ متواری شد.

همچنین در سانحه سوم که برای دومین‌بار در روستای ملابداغ رخ داد، یک قلاده گرگ قصد حمله به یک پدر و فرزند را داشت که با هیاهو و حضور همسایه‌ها، گرگ پا به فرار Escape گذاشت.

نیروی انتظامی شهرستان بهار نیز اواخر بهمن‌ماه سال 94 جسد یک مرد 30 ساله را در حواشی روستای رسول آباد (تاج آباد) کشف کردند که طبق بررسی‌های صورت گرفته این مرد طعمه حیوانات درنده شده بود به گونه‌ای که تنها بخشی از نیم تنه بدن آن باقی مانده بود.

در آخرین گزارش نیز گرگ در دو نوبت 19 خرداد 95 اقدام به حمله به دو کودک خردسال در روستای عمان از توابع بخش قروه درجزین شهرستان رزن کرد. همچنین شهریور ماه سال 95 یک قلاده گرگ با حمله به گله گوسفندان در حاشیه روستای جامشلو بخش مرکزی شهرستان رزن دو راس از آنها را تلف کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

حمید با دسیسه شوم مهشید را سرنماز غافلگیر کرد!

پیام صوتی ابوبکر البغدادی به مناسبت عید قربان! / او در مورد ایران چه گفت؟

عکس دختر نوجوان و مرد شیطان صفت! / جنازه پیدا شد! + جزییات

بیانیه عجیب ابوبکر البغدادی

مرگ دردناک و تلخ عروس حین مراسم عروسی + فیلم

سرنوشت شوم دختربچه ایرانی در حجله آقا داماد !

عکس دختر نوجوان و مرد شیطان صفت! / جنازه پیدا شد! + جزییات

اقدام جنجالی یک مرد در لباس زنانه + تصاویر

ترور یک مامور پلیس راه در روانسر / قاتلان دستگیر شدند

بی حیایی با خواهر جلوی چشمان عروس خانواده!+عکس

گردن زدن 5 زن عربستانی با شمشیر ! + عکس

شکم برآمده آرزو در روز عقد چه رازی داشت!؟

ازدواج همزمان پسر عاشق پیشه با دخترعمو و دختر عمه + عکس

فیلم لحظه ازدوادج سمانه پاکدل با هادی کاظمی+ عکس

کدخبر: 409092 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟